در حال بارگذاری ...
ندا هنگامی مدیر بخش به علاوه ی فجر سی و هفتمین جشنواره ی تئاتر فجر:

از سه طرح برتر تماشاخانه های خصوصی تقدیر خواهد شد

  مدیر بخش به علاوه ی فجر تقدیر از سه طرح برتر تماشاخانه های خصوصی در جشنواره ی تئاتر فجر امسال را خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر؛ ندا هنگامی به حضور ۱۰ سالن خصوصی در بخش به علاوه ی فجر این جشنواره اشاره کرده و گفت: بخش به علاوه‌ی فجر امکانی برای حضور سالن های خصوصی در ویترین تئاتر کشور است، این امکان سبب می شود تا بخش دولتی و خصوصی طی تعاملی دو جانبه فرایند رشد تئاتر را در جشنواره ی فجر تعیین کنند. 

مدیر بخش به علاوه ی فجر در خصوص فراخوان این بخش اضافه کرد: جشنواره ی امسال با همراهی ده سالن خصوصی همراه خواهد بود ؛ سالنهای «مان»، «استاد مشایخی»، « مستقل»، «نوفل لوشاتو»، «دا»، «ایران تماشا»، «مکتب تهران»، « سه نقطه»، «همای سعادت»، « دیوار چهارم» و «شانو» با 77 اجرا در بخش صحنه ای حضور داشته که بخشی از این نمایش ها تولیدات تازه اند و بخشی از آنها برآیند بهترین اجراهای سال گذشته ی این تماشاخانه ها هستند.

   هنگامی همچنین افزود: برخی از این  تماشاخانه ها در بخش مسابقه کنار ما خواهند بود. برنامه ی دیگر سالن ها نیز اعم از کنفرانس های خبری،جلسات نقد و بررسی، جلسات گریم و لباس، نشست های تخصصی، نشست های آموزشی و اجراهای محیطی جداگانه اطلاع رسانی خواهند شد. با توجه به برنامه ریزی همکاران ما برای برنامه هایی که جدا از اجرای نمایش ها تدارک دیده شده، لازم است برای هرکدام از آنها اطلاع رسانی های  جداگانه صورت بگیرد. به طور مثال اجرایی با بیماران اعصاب و روان در میان اجراهای عمارت نوفل لوشاتو وجود دارد  که از منظر تئاتر درمانی بسیار حائز اهمیت است.  تماشاخانه ی دا دو پژوهش با عنوان بدن در تئاتر و کاربرد بدن در هنرهای نمایشی ارائه خواهد کرد و مکتب تهران با برآیند یکسال آموزش در کنار ماست.

ندا هنگامی در خصوص نحوه ی همیاری جشنواره ی تئاتر فجر با سالن ها اینگونه توضیح داد: حتی الامکان جشنواره ی تئاتر فجر از تماشاخانه ها حمایت خواهد کرد و نادر برهانی مرند در تعاملی گروهی برای تخصیص کمک هزینه به سالن ها تلاش کرده است. 


وی در پایان صحبت های خود گفت: مسئولیت بزرگی بر عهده تماشاخانه ها برای اجرای مدون برنامه ها خواهد بود و به همین علت بنا داریم تا از سه طرح برتر تماشاخانه های خصوصی در جشنواره ی تئاتر فجر تقدیر کنیم تا با این تقدیر رقابتی درون گروهی و جدی را شکل دهیم. تلاش شده تا علاوه بر بار هنری سالنهای خصوصی، بار علمی، آموزشی و رقابتی نیز به حضور این سالن ها افزوده شود‌ در نهایت نیز جا دارد تا از تمامی مدیران سالن ها تشکر کنم که با وجود زمان کم، با همکاری و تعامل شبانه روزیشان سبب شدند تا این بخش را به سرانجام برسانیم. 

سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از 22 بهمن تا 4 اسفند برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران