جوانبخت: بخش اقلام در جشنواره فجر راهگشای تبلیغ اصولی در تئاتر است
یک عضو هیات انتخاب بخش اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معتقد است اضافه شدن این بخش به دوره جدید جشنواره میتواند در بهبود سطح کیفی امر تبلیغات در حوزه نمایش و پیشبرد درست و اصولی آن راهگشا باشد.
بهراد جوانبخت عضو هیات انتخاب بخش اقلام تبلیغاتی تئاتر این رویداد درباره کیفیت آثار دریافتی در این حوزه بیان کرد: به نظرم چون نخستین سال است که برای اقلام تبلیغاتی بخش و جوایز مستقل در نظر گرفته شده است، جا دارد زیرساختهای بهتری برای این حوزه نهادینه شود.
وی در پاسخ به اینکه اقلام تبلیغاتی تئاتر با توجه به پررنگ شدن نقش فضای مجازی در معرفی آثار باید از چه مولفههایی برخوردار باشد، توضیح داد: تبلیغات و اطلاعرسانی در تمامی حوزههای حرفهای هنر که پرمخاطب هم هستند، مطمئنا راهگشا و قابل تامل است، به همین دلیل در تئاتر و هنرهای نمایشی هم نیازمند این موضوع هستیم اما با توجه به اینکه اجرای هر نمایش محدودیت زمانی خاصی دارد و مخاطب باید در زمان مشخصی اثر را ببیند، لازم است بحث تبلیغات و اطلاع رسانی حرفهای تر، دقیق تر و تخصصیتر پیگیری شود.
وی درباره اضافه شدن بخشی مستقل برای انتخاب و داوری اقلام تبلیغاتی تئاتر در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر گفت: به نظرم اختصاص بخشی مستقل به این امر در جشنواره تئاتر فجر اتفاق مثبتی برای ارتقای سطح کیفی امور تبلیغاتی حوزه نمایش است. ما در جلسه هیات انتخاب هم در این باره صحبت کردیم. شاید در دورههای ابتدایی با آزمون و خطاهایی مواجه باشد، اما این تصمیم مطمئناً برای آینده حوزه اقلام تبلیغاتی و بهبود چارچوبهای در نظر گرفته شده برای اطلاع رسانی درست و اصولی، راهگشا خواهد بود.
سی و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بهمن ماه امسال در تهران برگزار میشود.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید در این اثر تلاش کرده است تنها بهعنوان یک راوی و بدون قضاوتگری نقاط عطف زندگی طیب حاجرضایی را به تصویر بکشد و نشان دهد که در برهههای ...
کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید این اثر بر پایه اندیشه چشمهای بینایی که حقیقت را کتمان میکنند بنا شده است. حقیقتی که میتواند به کل روابط جوامع انسانی ...
حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازهها وارد مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شده است، میگوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...
کارگردان «آشپزخانه فنلاندیها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی میداند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آنها دارد.
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...