در حال بارگذاری ...
عمادالدین رجبلو در گفت‌وگو با مهر:

«متساوی‌الساقین» هشدار می‌دهد

نویسنده و کارگردان «متساوی‌الساقین» عنوان کرد این نمایش قصد دارد به والدین و مربیان هشدار دهد تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.

عمادالدین رجبلو نویسنده و کارگردان نمایش «متساوی الساقین» که به تازگی اجرای عمومی خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر آغاز کرده است درباره داستان این اثر نمایشی گفت: داستان نمایش در یک دبیرستان دخترانه اتفاق می‌افتد و ماجرای یک مدیر معتقد را به تصویر می‌کشد که روزهای آخر فعالیتش را سپری می‌کند و قرار است بازنشسته شود اما در همین روزها اتفاقی در دبیرستان می‌افتد که وی تصمیم می‌گیرد به شکلی پنهانی به آن مساله رسیدگی کند.

وی درباره چگونگی نگارش نمایشنامه توضیح داد: اواخر سال ۹۴ در حال نگارش نمایشنامه‌ای سوررئالیستی بودم که داستانی را که در نهایت باعث شکل‌گیری نمایش «متساوی‌الساقین» شد، شنیدم و متوجه شدم این داستان در اواسط دهه ۸۰ در گرگان اتفاق افتاده است. البته این اتفاق را در کشورها و شهرهای دیگر ایران نیز شاهد هستیم از همین رو شروع به تحقیق کردم و تصمیم گرفتم این واقعه را به نمایشنامه تبدیل کنم که یک سال به طول انجامید.

رجبلو درباره مراحل آماده سازی نمایش بیان کرد: ابتدا قرار بود سال گذشته نمایش را برای اجرا در گرگان آماده کنیم که احساس کردم آنطور که می‌خواهم کار آماده نیست بنابراین اجرا را لغو کردم. البته متاسفانه حاشیه های زیادی در شهرستان برای اجرای نمایش به وجود آمد که گروه را بسیار اذیت کرد تا اینکه بعد از ۷-۸ بار بازبینی و ۴۳ مورد اصلاحیه بالاخره نمایش قبل از جشنواره استانی گلستان اجرا عمومی داشت و به بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر نیز راه یافته است.

وی ادامه داد: البه این اجرا به دلیل فشارهای زیاد و نداشتن آرامش برای ما راضی کننده نبود اما در اجرای تهران تلاش کردیم با پشت سر گذاشتن حواشی و با فراغ بال «متساوی‌الساقین» را اجرا کنیم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش بیان کرد: اتفاقی که در این نمایش به تصویر کشیده می‌شود تنها یک هشدار است؛ هشداری به خانوادها، مسئولان و مربیان و مدیران مدارس چون این احتمال وجود دارد که هرکدام از دانش آموزان ما دچار چنین مشکلاتی شوند.

سمیرا سرچاهی، محدثه شیر علی، رعنا زیادلو، نازنین شهسواری، اسما دهمرده، مارال روشنیان، فتانه شمس آبادی، پروا آقاجانی بازیگران نمایش «متساوی الساقین» هستند که تا ۷ بهمن ماه ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران