در حال بارگذاری ...
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی؛

پیام تسلیت شهرام کرمی برای درگذشت ولی‌الله شیراندامی

مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت ولی‌الله شیراندامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر را تسلیت گفت.

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی با ارسال پیامی درگذشت ولی‌الله شیراندامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت هنرهای نمایشی را تسلیت گفت.

متن پیام شهرام کرمی به این شرح است:

«درگذشت ولی‌الله شیراندامی، فقدان هنرمند پیشکسوتی است که به حق می‌توان او را  بخشی از تاریخ شفاهی تئاتر ایران نامید. بزرگ‌مردی که فعالیت در عرصه تئاتر را از  سال ۱۳۳۵ آغاز کرد و آخرین هنرنمایی‌اش بر صحنه، کارگردانی «هنر کمدی» در سال ۹۱ بود.

او بعد از اجرای این نمایش، کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» را به عنوان حاصل سال‌ها پژوهش و تحقیق تالیف کرد که توسط انتشارات نمایش به چاپ رسید و اگر دستان مرگ جسمش را از میان‌مان نمی‌ربود، ذهن هوشیارش همچنان آموزگارمان بود.

یادآوری خاطرات او از اجراهایش در سال‌های دور در دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران و هم‌نفسی با نام‌های جاودانی چون حمید سمندریان بیش از پیش به یادمان می‌آورد که گنجینه‌ای عظیم از دست شده است.

درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به همسر و خانواده محترمش، دوستداران و جامعه هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گویم.»

ولی‌الله شیراندامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت عصر روز جمعه یازدهم بهمن‌ پس از دوره‌ای بیماری، در بیمارستان رسول اکرم (ص) درگذشت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی برای تشدید عواطف را دم‌دستی‌ترین کارکرد آن در هنرهای نمایشی دانست. او در همین راستا، بر ضرورت شناخت آهنگساز ...

|

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

مهدی حامدسقائیان دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با وجود اینکه هزینه گروه‌های خارجی را در این رویداد بسیار بالا توصیف می‌کند تاکید می‌کند که «نمیگذارم آثار ضعیف به هیچ وجه در جشنواره تئاتر فجر اجرا بشوند و بنا بر اجرای آثار خوبی است که برای شرکت در جشنوراه اعلام امادگی ...

|

نظرات کاربران