در حال بارگذاری ...
مجید رحمتی به فارس گفت؛

با زبان تئاتر می‌توان جامعه را به چالش کشید

مجید رحمتی، بازیگر نمایش «کریم لوژی» معتقد است در نمایش‌های ایرانی با عقل مخاطب سر و کار داریم و احساسات را کنار می‌گذاریم. به نوعی به روایت موضوعی می‌پردازیم که از دل زندگی مردم کشور خودمان می‌آید و برایشان قصه تعریف می‌کنیم.

«مجید رحمتی»، بازیگر نمایش «کریم لوژی» درباره‌ علت حضورش در این نمایش گفت: جدا از این که شخصیت «کریم لوژی» برای من جالب توجه بود و کاراکتر جذابی داشت ریشه‌های ایرانی این نمایش نیز من را جذب کرد.

وی درباره سختی‌های بازی در این نمایش گفت: بازی کردن در این نقش برای من کار خیلی پیچیده‌ای نیست. پیش‌ از این نمایش مونولوگ کار کرده بودم و اجراهای تک نفره داشتم. به همین دلیل بازی کردن در این نمایش برایم با چالش عجیبی همراه نبود.

رحمتی ادامه داد: البته باید بگویم برای کسی که به نمایش‌های ایرانی تسلط ندارد، اجرای این کار سخت می‌شود. چون شیوه‌ اجرایی این کار به صورت چشم در چشم با مخاطب است و باید تماشاگر را با خودش همراه کند. در نمایش‌های ایرانی با عقل مخاطب سر و کار داریم و احساسات را کنار می‌گذاریم و به روایت موضوعی می‌پردازیم که از دل زندگی مردم کشور خودمان می‌آید و برایشان قصه تعریف می‌کنیم.

این بازیگر درباره‌ میزان استقبال مردم از نمایش «کریم لوژی» گفت: در اجرای عمومی از این نمایش استقبال خیلی خوبی صورت گرفت. برای اجرای جشنواره‌ای هم خبردار شدم که همه‌ بلیت‌های نمایش به فروش رفته است و فکر می‌کنم مخاطبان از کار استقبال کنند.

وی درباره‌ حضور این اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: به اعتقاد من بستر چنین آثاری در جشنواره است. در واقع جشنواره جای نمایش افراد ایده‌پرداز است تا با حضور در جشنواره ایده‌های ناب خود را با دیگر گروه‌ها به اشتراک بگذارند.

رحمتی یادآور شد: در اجراهای عمومی هر نمایشی ممکن است به صحنه برود اما در نمایش‌های جشنواره‌ای می‌توان ایده‌های جذابی را از دل آثار استخراج کرد.

این بازیگر درباره‌‌ احتمال جایزه گرفتن اثر در بخش‌های مختلف گفت: من نمی‌توانم درباره‌ این موضوع نظر بدهم، چراکه قضاوت آثار کار داوران و تماشاگران است و من دوست ندارم حرفی بزنم که باعث پیش‌داوری شود.

رحمتی درباره‌ اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیان کرد: هر اتفاقی که در حوزه تئاتر رخ می‌دهد هیجان انگیز است و جشنواره فجر هم از این امر مستثنی نیست. البته به نظر من هرکس باید در حیطه‌ کار خود و به زبان خود، حرفش را بزند. به اعتقاد من با زبان تئاتر می‌توان جامعه را به چالش کشید و از مسائل آن حرف زد. شاید این‌گونه بشود از راه تئاتر جلوی برخی از مشکلات جامعه را گرفت.




نظرات کاربران