در حال بارگذاری ...

کارگردان سوییسی: تئاتر ایران صدای خاص خود را دارد

سندرو لونین، مدیر کمپانی تئاتر سوییس می‌گوید؛ نمایش‌های جذابی را در ایران مشاهده کرده‌ است. تئاتر ایران، از سطح کیفی بالایی برخوردار است زیرا صدای خاص خود را دارد.

«سندرو لونین» مدیر کمپانی تئاتر سوییس و کارگردان تئاتر امسال در بازار بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.

لونین عنوان کرد: من سفرهای زیادی به ایران داشته‌ام و این‌ کشور را دوست دارم. همیشه سفر به ایران برایم هیجان‌انگیز است و تجربه‌های جالبی در این کشور داشته‌ام.

وی درباره تئاتر ایران گفت: در طول سال‌هایی که به ایران آمدم، نمایش‌های جذابی را در این کشور تماشا کرده‌ام. تئاتر ایرانی، از سطح کیفی بالایی برخوردار است. نمایش ایران ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد.

لونین درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های تئاتر ایران با تئاتر سوئیس گفت: در وهله اول تئاتر هر کشور برگرفته از تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم همان کشور است. برای همین در بسیاری از المان‌ها تئاتر هر کشور می‌تواند متفاوت با دیگری باشد اما اگر بخواهم درباره شباهتی که برایم چشمگیر بود بگویم، بازیگران ایرانی همانند بازیگران سوئیس، بسیار هنرمندانه بر صحنه حاضر می‌شوند. تسلط آن‌ها در اجرا برای من حیرت‌انگیز است.

وی درباره همکاری‌های مشترک با کشور ایران گفت: من تجربه همکاری مشترک با ایران را داشتم. حدود شش یا هفت سال پیش با علی اصغر دشتی و گروهش همکاری کردم که نمایشی درباره قصه ضحاک از روایت‌های شاهنامه بود و نتیجه مطلوبی هم داشت، البته همکاری‌های دیگری نیز داشتم که همه آن‌ها برای من جذاب بودند.




نظرات کاربران