در حال بارگذاری ...
سیدعباس صالحی در بازدید از جشنواره تئاتر فجر:

هنرهای نمایشی نباید مورد غفلت قرار بگیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری این رویداد عنوان کرد: هنرهای نمایشی به طور خاص جایگاهی دارد که نباید و نمی تواند مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و تماشای نمایش «صدمین سالگرد فتح گریه» به کارگردانی مهرداد علیپور و اثری از گچساران با حضور در جمع خبرنگاران درباره ماجرای انصراف برخی هنرمندان از حضور در جشنواره های فجر بیان کرد: مهم این بود که اهالی هنر دچار انشقاق نشوند. این که در حال حاضر جشنواره تئاتر فجر با حضور پررنگ استان های مختلف و بدون اختلاف و ایجاد نزاع درونی پیش رفته، مطلوب است.
وی افزود: اختلاف سلیقه به تبع وجود دارد اما خوشحالیم که اجرای نمایش های خوبی را اکنون در جشنواره شاهد هستیم و به همه سلیقه ها نیز احترام می گذاریم. ممکن بود هر موضع گیری به عدم نتیجه گیری منجر شود و ما بیشتر به نتیجه فکر می کردیم. 
صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری جشنواره تئاتر فجر درباره بودجه تئاتر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در نشستی با هنرمندان این حوزه عنوان کرد: بودجه هنرهای نمایشی بودجه اندکی است و این نگاه ویژه مقام معظم رهبری می تواند به کمک حوزه هنرهای نمایشی بیاید. امیدواریم به عنوان مسئولان دولتی از هنر نمایشی کشور حمایت کنیم اما هنرهای نمایشی به طور خاص جایگاهی دارد که نباید و نمی تواند مورد غفلت قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همزمانی جشنواره های تئاتر و فیلم فجر در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری جشنواره تئاتر فجر درباره همزمانی آن با جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که با همه شرایط موجود امکانی فراهم کنیم هنرمندان بدون دغدغه در جشنواره ها حضور پیدا کنند. البته در حال حاضر همزمانی جشنواره ها بیشتر به تئاتر و سینما مربوط است. البته در ایام دهه فجر باید پاره ای از اتفاقات فرهنگی و هنری همزمان شوند و بروندادهای فرهنگی و هنری انقلاب را یکجا شاهد باشیم. 
وی با تاکید بر اهمیت همدلی هنرمندان بیان کرد: تمام تلاش ما این است که اهالی فرهنگ و هنر کنار هم باشند و همه با جدیت این مسیر را پیش ببرند. از همه حوزه ها از جمله هنرهای نمایشی خواستیم تا سلیقه ها را بر قوانین حاکم نکنند. همچنین دقت گروه های بررسی کننده بر این بود که مسیر اعتدال و میانه روی با رعایت قانون حفظ و سلیقه ها هم در نظر گرفته شود. 
صالحی با اشاره به شفاف سازی مالی جشنواره ها بعد از برگزاری شان عنوان کرد: دستورالعمل این است که رویدادها تا سه ماه بعد از برگزاری از نظر مالی شفاف سازی شوند. کمیته و کارگروهی به این امر به طور جدی ورود کرده است. شما نیز به عنوان رسانه از ما پیگیری و مطالبه کنید.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران