در حال بارگذاری ...
در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد؛

شهرام کرمی: نیمی از بودجه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را جذب کردیم

شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی عنوان کرد: تاکنون موفق شدیم نیمی از بودجه جشنواره را جذب کنیم و یک قسط گروه‌های نمایشی را پرداخت کنیم که به زودی با گروه‌هایی که اجرایشان به پایان رسیده، تسویه خواهیم کرد.

«شهرام کرمی»، مدیر کل هنرهای نمایشی در میانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره ارزیابی‌اش از کیفیت آثار جشنواره امسال عنوان کرد:‌ تقریبا نیمی از جشنواره تا امروز گذشته است و خوشبختانه مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفته است. به نظرم اتفاقات خیلی خوبی امسال شکل گرفته است. من خودم چون مسئولیت دارم و مأمور برگزاری جشنواره هستم،‌ نمی‌توانم درباره سطح جشنواره قضاوت کنم و این قضاوت را باید مردم و هنرمندان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اما درباره ارزیابی کلی در راستای اهداف جشنواره می‌توانم اشاره کنم که خوشبختانه از جهت کیفی آثار بسیار متنوع و قابل دفاعی داریم، ضمن اینکه سالن‌های نمایشی ، فضاهای محیطی و خیابانی با استقبال خیلی خوب مردم روبه رو شدند و شور و انرژی و جنب و جوش بسیار زیادی جشنواره بین آحاد مردم و جامعه هنرمندان ایجاد کرده است.

کرمی با اشاره به اینکه انتظار از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد می‌رود که در هر دوره یک اتفاق مناسبی را رقم بزند، گفت:‌به نظر من در این جشنواره اتفاقات خوبی رقم خورده که جای بحث دارد.

*نیمی از بودجه جشنواره جذب شده است

وی درباره بودجه جشنواره هم گفت: ما در حدود نیمی از بودجه جشنواره را توانستیم جذب کنیم، منتها جذب بقیه بوجه مصوب در دستور اقدام است و امیدواریم بتوانیم بقیه بودجه را هم دریافت کنیم. منتها اعتبار ما امسال کمتر از اعتبار سال گذشته است و این هم چالش‌هایی را به لحاظ اجرایی قطعا ایجاد می‌کند.

کرمی درباره پرداخت کمک هزینه گروه‌ها نیز پاسخ داد: کمک هزینه‌ها یک قسط تاکنون پرداخت شده و در این هفته هم گروه‌هایی که اجرایشان تمام شده قسط دومشان به آنها پرداخت می‌شود و یا با آنها تسویه خواهد شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره نقاط قوت و ضعف بخش‌های جشنواره گفت:‌ تئاتر در تمام دنیا همیشه رو به تحول و توسعه است، جشنواره‌های تئاتر هم با یک شکل مشخص و رسمی برگزار می‌شوند. طبیعی است که هر جشنواره وقتی می‌تواند یک گام رو به جلو باشد که به ضرورت‌ها و ساختارهای برگزاری خود به تناسب شرایط و موضوعات روز توجه کند.

وی توضیح داد: اگر کارنامه سی و هشت دوره گذشته را مرور کنیم، می‌بینیم به تناسب همین‌ سال‌ها تغییراتی مدام داشتیم به نظرم در سال‌های آتی خیلی باید بیشتر به شیوه‌ها و ژانرهای مختلف تئاترهای غیر رسمی یا تجربی توجه کنیم، چون تئاتر معاصر به شکلی این عرصه‌ها را طی می‌کند و این حوزه نیاز به توجه بیشتر دارد تا اینکه به شاخه‌های مختلف هنرهای نمایشی بپردازیم.

*بازار تئاتر؛ اتفاق خوب جشنواره امسال است

کرمی درباره بخش بین‌الملل جشنواره نیز گفت: من یکی از اتفاقات خوب این دوره جشنواره را بازار تئاتر و حضور مهمانان خارجی می‌دانم معمولا تلقی ما از بخش بین‌الملل اجراهای صحنه‌ای است اما در شرایط حاضر و با تغییر و تحولاتی که در ارتباطات دنیا ایجاد شده و امکان فضای مجازی برای مراوده گروه‌های نمایشی آنچه اهمیت دارد این است که ما از حضور مهمانان خارجی بهره ببریم.

وی در پایان گفت:‌بعد از چند سال این بازار با حضور هنرمندان و مدیران کمپانی‌های مختلف از 21 کشور راه افتاده است، که از مهمترین اتفاقات خوب تئاتر ما است و امکان مراوده و معرفی و ارتباط را برای تئاتر ایران ایجاد می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران