در حال بارگذاری ...
رضا کرمی زاده به فارس گفت؛

جشنواره تئاتر فجر سکوی پرتاب هنرمندان به سینماست

رضا کرمی‌زاده که با نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، معتقد است که این رویداد سکوی پرتاب هنرمندان مطرحی به سینما بوده است.

«رضا کرمی‌زاده»، کارگردان نمایش «دست‌هایم کو مم حسن» که در بخش نمایش‌های صحنه ای حضور دارد، درباره گستردگی جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر تنها رویدادی است که می‌تواند در معرفی آثار و هنرمندان به جامعه تئاتری کشور به هنرمندان استان‌ها کمک کند، هنرمندان تهران به راحتی می‌توانند آثار خود را روی صحنه ببرند اما هنرمند استانی چنین شرایطی را ندارند.

وی ادامه داد: به نظرم هر چه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پرشورتر و پربارتر برگزار شود برای هنرمندان استانی بهتر است، البته بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای هم برای دیده شدن آثار اهمیت بسیار زیادی دارد.

این هنرمند با اشاره به برگزاری بخش اقلام تبلیغاتی در این دوره توضیح داد: همچنین امسال بخش اقلام تبلیغاتی تئاتر به صورت مسابقه ای مستقل برگزار شد که جزو اتفاقات مثبت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. به نظرم حضور گروه‌های بین‌المللی که سطح کیفی بالاتری نسبت به تئاتر ایران دارند در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اتفاق خوبی است که امیدوارم سال‌های آینده هم شاهد آن باشیم.

وی در پاسخ به اینکه چقدر تئاتر ایران در معرفی بازیگران و استعدادهای ناب به سینما موثر عمل کرده است، پاسخ داد: افرادی هستند که در حال حاضر از حوزه تئاتر به سینما رفته‌اند، مانند نوید محمدزاده، حمیدرضا آذرنگ و ... این هنرمندان همگی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیده شده اند و به نظرم این رویداد هنری سکوی پرتابی برای فعالان حوزه تئاتر است که البته به تلاش و کوشش هر هنرمند هم بستگی دارد.

این کارگردان درباره حضور بازیگران سینما در تئاتر گفت: در دهه‌ای که سینما با تئاتر قهر بود، این حوزه متکی به بازیگرانی بود که پرورش یافته خود بودند اما چند سالی است که این تعامل شکل گرفته و بسیاری از چهره‌های مطرح این روزهای سینما از تئاتر کارشان را آغاز کرده اند. به نظرم باید روی این موضوع کار کرد تا استعدادهای ناب تئاتر ایران به سینما معرفی شوند و در این حوزه فعالیت کنند تا مانند همه دنیا تئاتر آغازی جدی برای فعالیت در عرصه سینما باشد.

کرمی‌زاده درباره روزهای آغاز کارش در تئاتر گفت: من تئاتر را به صورت تجربی یاد گرفتم و به همراه رضا گشتاسب در این حوزه فعالیت خود را در سال 83 آغاز کردیم و از آن زمان تا به امروز من نمایشنامه های او را کار کرده ام و این مسیر همکاری را با هم ادامه می دهیم. 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست
گفت‌وگو با یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی جشنواره فجر42

سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست

سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی برای تشدید عواطف را دم‌دستی‌ترین کارکرد آن در هنرهای نمایشی دانست. او در همین راستا، بر ضرورت شناخت آهنگساز ...

|

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

از چالش‌های بین‌الملل تا رویش‌های بخش دانشجویی به روایت دبیر تئاتر فجر

مهدی حامدسقائیان دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با وجود اینکه هزینه گروه‌های خارجی را در این رویداد بسیار بالا توصیف می‌کند تاکید می‌کند که «نمیگذارم آثار ضعیف به هیچ وجه در جشنواره تئاتر فجر اجرا بشوند و بنا بر اجرای آثار خوبی است که برای شرکت در جشنوراه اعلام امادگی ...

|

نظرات کاربران