در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگوی مهر با احمد مازنی مطرح شد؛

چالش انتقادی با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛چرا «مخاطب تئاتر» نیستید؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که در هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر از این رویداد بازدید کرد در پاسخ به این انتقاد که چرا در طول سال مخاطب تئاتر نیست، اظهار کرد این اتفاق را پای «کم توفیقی» بگذارید!

حجت‌الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در هشتمین روز سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تماشای نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافرآستانه نشست.

وی در حاشیه حضور در این رویداد، در جمع خبرنگاران به پرسش‌های انتقادی آنان پاسخ داد؛

* چرا به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علی‌رغم وظیفه اعضای این کمیسیون، به‌ندرت به تماشای تئاتر می‌نشینید و یا در قالب اقدامی تبلیغاتی در جشنواره تئاتر فجر این کار را انجام می‌دهید؟ در حالی که انتظار می‌رود در طول سال هم شاهد حضور پررنگ‌تر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در تئاتر و سینما باشیم.

فکر می‌کنم به نسبت رؤسا و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی طی سال‌ها و دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی من بیشترین حضور را در تئاتر داشته باشم...

* شاید به نسبت اعضای دیگر این حضور بیشتر است وگرنه حضورتان مستمر نیست...

اگر فکر می‌کنید کم حضور دارم به حساب کم توفیقی من بگذارید!

* همیشه نمایندگان مجلس در پاسخ همین موضع را می‌گیرند که درگیر امور مختلف هستند و غیره ولی همین رفتار نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و دغدغه و توجه نداشتن آن‌ها باعث می‌شود که وضعیت بودجه و حمایت از تئاتر همواره نامناسب باشد.

تفاوت بنده با بعضی از دوستانی که این دغدغه‌ها و درگیری‌ها را دارند این است که بعضی دوستان در دوره‌های گذشته مجلس کتابی را نخوانده و تئاتر یا فیلمی را ندیده بودند و انتقاد می‌کردند ولی بنده سعی می‌کردم با نویسندگان و هنرمندان باشم و آثارشان را ببینم و هر جا که لازم است حمایت کنم.

در رابطه با بودجه به اندازه یک نماینده و یک عضو کمیسیون فرهنگی که در سال سوم این دوره هم رئیس کمیسیون بودم، همیشه در این جهت تلاش کردم که امکانات، بودجه و توجه به سمت فرهنگ، هنر و رسانه و بخصوص تئاتر تقویت شود.

* قبول کنید وقتی عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره فعلی را نیز رصد و ارزیابی می‌کنیم اتفاق قابل توجهی در این زمینه نیفتاده است!

قبول دارم، از این جهت را قبول دارم که مثل همه حوزه‌ها وضع مطلوب نیست، مخصوصاً در تئاتر انتظار بیشتری هست. امیدوارم انشاءالله مسئولان فرهنگی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه به نسبت اهمیتی که مقام معظم رهبری به حوزه فرهنگ قائل هستند و سیاست و اقتصاد را ذیل فرهنگ تعریف می‌کنند، در بودجه و منابع و امکانات هم مسئولین این اولویت را قائل شوند.

در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به آقای رئیس جمهور و اعضای شورا گفتم که مسئولان و مقامات ما نگاه شان درباره فرهنگ در زبان و شعار در سطح عرش ولی در عمل در فرش هست.

تا اولویت اول ما فرهنگ نباشد، اقتصاد و سیاست و بخش‌های دیگرمان سامان نمی‌گیرد.




نظرات کاربران