در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با فارس مطرح شد؛

اینسا پیلولیت: تئاتر ایران قابلیت بین‌المللی شدن دارد

اینسا پیلولیت، مدیرکل تئاتر شهر Alytus از کشور لیتوانی عنوان کرد: پیش از سفرم به ایران اطلاع اندکی از فرهنگ و تاریخ و به ویژه تئاتر این کشور داشتم اما الان اذعان می‌کنم که تئاتر ایران شگفت انگیز است و قابلیت بین‌المللی شدن دارد.

 «اینسا پیلولیت»، مدیر کل تئاتر شهر Alytus از کشور لیتوانی و کارگردان تئاتر که این روزها در پنجمین بازار هنرهای نمیشی ایران که به مناسبت جشنواره تئاتر فجر در حال برگزاری است، در ایران حضور پیدا کرده است.

پیلولیت در حاشیه یکی از نشست‌ها عنوان کرد که از اینترنت و با تحقیق و تفحص درباره جشنواره فجر ایران اطلاعات پیدا کرده است. 

وی که جایزه فرهنگ و هنر شهر آلیتوس را در سال 1999 دریافت کرده، در ادامه عنوان کرد: همیشه علاقه‌مند به فرهنگ و هنر آسیا بودم از این بین با تفحصی که از دو سال پیش آغاز کردم با ایران و جشنواره فجر آشنا شدم برای نخستین بار است که به ایران می‌آیم و دو سال پیش درخواست دادم و از آن زمان با جشنواره در ارتباط بودم تا اینکه به ایران دعوت شدم.

مدیرکل تئاتر شهر لیتوانی در پاسخ به این سوال که چقدر با تاریخ و فرهنگ ایران آشنایی دارد، گفت: یک چیزهای محدودی از تاریخ و فرهنگ ایران می‌دانم اما درباره تئاتر ایران خیلی اطلاعات نداشتم تا اینکه امسال پای چند تئاتر نشستم و خوشبختانه خیلی تئاتر ایران شگفت انگیز است تا انتهای جشنواره هم سایر کارها را تماشا می‌کنم.

متصدی شورای هنرهای نمایشی آلیتوس با اشاره به اینکه تئاتر و فرهنگ ایران این قابلیت را دارد که بین المللی شود، گفت: دراین باره باید خیلی صحبت و کار بشود تا تئاتر ایران به دنیا معرفی شود.

مدیرکل تئاتر شهر لیتوانی گفت:‌ما با اینکه کشوری با جمعیت خیلی اندک داریم خیلی تورهای فرهنگی بین‌المللی برگزار می‌کنیم و از این بابت خیلی خوش شانس هستیم که سنت‌هایمان را منتقل می‌کنیم و خوشبختانه تئاترمان هم خیلی پیشرفت کرده است.




نظرات کاربران