در حال بارگذاری ...
در گفت‌وگو با داور بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

حمید منوچهری: بزرگ‌ترین ویژگی کار هنری، عشق به آن است

حمید منوچهری، بزرگ‌ترین ویژگی یک کار هنری را عشق به آن دانست و گفت عشق به تئاتر و هنر خیلی از موانع را برمی‌دارد و بدون اینکه الگویی داشته باشند، می‌آفرینند.

به گزارش روابط عمومی تئاتر فجر، حمید منوچهری گوینده، دوبلور و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. این هنرمند در سال 1336 در 16 سالگی با نمایش‌های رادیویی آشنا شد و از آن زمان تاکنون در آثار مختلف نمایشی در رسانه‌های مختلف به ایفای نقش پرداخته است. 

این هنرمند پیشکسوت در حال حاضر به‌عنوان داور بخش رادیو تئاتر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

بخش رادیو تئاتر از روز یکشنبه ۲۵ دی به دبیری امین رهبر میزبان گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده و علاقه‌مندان به این هنر در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

داوری این هنرمند در بخش رادیوتئاتر بهانه‌ای شد تا با او به گفت‌وگو بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

حمید منوچهری، داور بخش رادیو تئاتر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «در طول سال‌هایی که به فعالیت هنری می‌پردازم به این موضوع اعتقاد دارم که اگر عزیزانی که در این هنر مشغول به فعالیت هستند، عاشق کارشان باشند، موفق خواهند شد.»

او ادامه داد: «کار هنری فی‌نفسه کار بی‌رحمی است و تنها دلیلی که باعث ادامه فعالیت و حضور ما در این حرفه می‌شود، عشق است. اگر عشق نباشد؛ هرگز هیچ هنرمندی از راه دور برای اجرای یک نمایش رادیویی به جای دیگری نمی‌آید.»

این هنرمند افزود: «هنرمندان با تمام گرفتاری‌ها و شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی که با آن درگیر هستند از مسیرهای دور و نزدیک برای اجرای تئاتر به سالن می‌آید به‌ویژه برای کار در رادیوتئاتر که هیچ الگویی برای این کار برای‌شان مصور نیست و این موضوع هیچ معنایی جز عشق ندارد.»

منوچهری گفت: «هنرمندان روی صحنه تئاتر تمام وجودشان را در اختیار صحنه قرار می‌دهند و به‌راحتی می‌توانند برای رسیدن به آنچه می‌خواهند تلاش کنند. در هنر دوبله نیز کاراکتر و شخصیت دیده می‌شود و بر اساس آن به شخصیت‌پردازی مشغول می‌شوند اما در رادیو هیچ‌یک از این موارد وجود ندارد.»

این دوبلور پیشکسوت ادامه داد: «هنرمندان رادیو باید شخصیت را به‌صورت تمام و کمال با کمک صدا و بیان خود ارائه کنند.»

این هنرمند کیفیت آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر را خوب دانست و گفت: «بزرگ‌ترین ویژگی یک کار هنری عشق به آن است. عشق به تئاتر و هنر خیلی از موانع را برمی‌دارد.»

او با بیان این‌که کار هنرمندان مانند بانوان زایش و آفرینش است، ادامه داد: «هنرمندان تئاتر بدون اینکه الگویی داشته باشند، می‌آفرینند. آن‌ها با ازخودگذشتگی کارها را به انجام رسانده‌اند و به بهترین شکل روی صحنه برده‌اند.»

 منوچهری در پایان گفت: «خوشبختانه تمامی هنرمندان بخش رادیو تئاتر تلاش کرده‌اند تا کارشان را نشان بدهند و در این امر هم موفق عمل کرده‌اند.»




مطالب مرتبط

کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم
کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم

افشین حسنی‌کیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمی‌شدم، گفت جشنواره فجر فرصتی به من داد تا دوباره به ادامه مسیر امیدوار شوم.

|

نظرات کاربران