استقبال رهگذران و مخاطبان از آثار روز دوم جشنواره تئاتر فجر نمایشهای خیابانی؛ شور و نشاط به ارمغان آوردند نمایشهای خیابانی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با همراهی و مشارکت پرنشاط و پرشور مردم آغازگر اجراهای روز دوم جشنواره بودند.
در جلسه نقد و بررسی آثار مسابقه تئاتر ایران مطرح شد: حلقه مفقوده تئاتر ما دراماتورژی است منتقدان تئاتر در نخستین جلسه نقدو بررسی آثار بخش مسابقه تئاتر ایران با تاکید بر اهمیت نمایشنامه، از دراماتورژی به عنوان حلقه مفقوده در تولیدات نمایشی کشور یاد ...
داوران بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر معرفی شدند شهرام کرمی، محمدباقر قهرمانی، ایوانا ووجیک، اتابک نادری و پیام فروتن، آثار بخش صحنهای مسابقه تئاتر ایران را داوری میکنند.
کارگردان راهیافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم افشین حسنیکیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل هزینه بالای سالنهای خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمیشدم، گفت جشنواره فجر فرصتی ...
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشتکوهی» شرکتکننده از تهران مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همانطور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیتپردازیها، با ...
نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضویراد آگاهی و درمان بیماریها عرفان پهلوانی: بسیاری از اندیشمندان جامعهشناسی ایرانی بر این باور هستند که برای گشودن گرههای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی روزگار ...
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دلپیشه از تهران انتظاری هشتساله در فضایی سوررئال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج میکنند و به جبهه میروند و هشت سال از آنها خبری نمیشود. نمایش یک نگاه ...
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمیرسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...
در گفتوگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد از طریق جشنواره میتوان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بینالملل دوره چهلویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره میتوان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، میگوید هدف ...
رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران سوغاتی گرانبهایی که داور کرهای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد جیونگ وو سون، داور کرهای جشنواره تئاتر فجر، شیوه گفتوگوی جمعی و بررسی هر نمایش پس از تماشای آن توسط هیئت داوران را پسندیده است و تاکید میکند این روش داوری را ...
گفتوگو با پیشکسوت تئاتر استان گلستان اللهقلی نظری: هنرمندان جوان، شتابزده کار میکنند اللهقلی نظری، پیشکسوت تئاتر استان گلستان میگوید اگرچه تولید نمایش در شهر گرگان همچنان ادامه دارد، ولی به نظر او، هنرمندان جوان شتابزده عمل میکنند و گاهی ...
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با مهمانان خارجی چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر مطرح شد تلاش برای عقد تفاهمنامه مشترک تئاتری بین ایران و دیگر کشورها کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه برگزاری چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، به منظور فراهم سازی زیرساختهای همکاری بیشتر با دیگر کشورها، با ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در جشنواره تئاتر فجر امسال هنرمندان از همه سلایق حضور داشتند محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه «صف اول» شبکه خبر با اشاره به تاثیر احیای جشنواره تئاتر منطقهای در مشارکت همگانی هنرمندان سراسر کشور گفت در ...
گفتوگو با داور بخش بینالمللی جشنواره 41 تئاتر فجر احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفتانگیز است احمد حسن موسی، داور بخش بینالمللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکتکننده در این رویداد میگوید چیزی که باعث شگفتیاش ...
گفتوگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر افشین ناظری: فجر 41 پر تبوتابترین دوره این رویداد بود افشین ناظری مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر میگوید از روز دوم برگزاری جشنواره تئاتر فجر، گرمای جشنواره بیشتر شد و شاهد پر تبوتابترین ...
در حاشیه مراسم اختتامیه کتابهای پژوهشی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر رونمایی شدند کتابهای پژوهشی چهل و یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پیش از شروع اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت با حضور مدیران هنری و هنرمندان رونمایی شدند.