در حال بارگذاری ...
با برپایی نشست هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام

جشنواره فجر «نشست اتحادیه تئاتر جهان اسلام» را برگزار می‌کند

نشست اتحادیه تئاتر جهان اسلام در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۹ بهمن در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر همزمان با برپایی هم اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر «نشست اتحادیه تئاتر جهان اسلام» را با 6 محور تخصصی برگزار می‌کند.

«شناخت ظرفیت‌های تئاتر»، «فعالیت‌های فرامرزی در کشورهای جهان اسلام در حوزه تئاتر»، «فلسفه تئاتر در کشورهای اسلامی»، «بررسی مشکلات و موانع هنر تئاتر در کشورهای اسلامی»، «راهکارهای علمی قابل اجرا در رشد و ارتقای هنر تئاتر درکشورهای اسلامی» و «ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک در زمینه تئاتر در کشورهای اسلامی» محورهای این اجلاس است. 

همچنین هم‌زمان با برپایی این اجلاس، نشست هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام با 6 مقاله علمی از کشورهای عراق (2مقاله)، تونس، الجزایر، مصر و ایران برگزار می‌شود و طی برپایی آن ظرفیت‌های تئاتر در کشورهای اسلامی از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار اعلامی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، پژوهشگران و صاحب نظرانی با ۲۰ مقاله درخواست شرکت در این نشست را داشتند که در نهایت مقالات جمال گرمی (کارگردان تئاتر و رئیس بخش هنری تئاتر ملی الجزایر)، عزالدین عباسی (رئیس دانشگاه هنرهای زیبای تونس)، ریاض زمال (استاد دانشکده عالی موسیقی و تئاتر)، عبدالکریم عبود (رئیس دانشکده زیبای هنرهای بصره) و محمود کحیله (رئیس اداره آموزشی هنرهای نمایشی مصر) برای ارائه در این نشست پذیرفته شدند.

در این هم‌اندیشی که با سخنرانی ویژه دکتر رحیم پور ازغدی برگزار خواهد شد ۳۴ نفر از ۸ کشور مختلف شرکت می‌کنند.

این نشست روز یکشنبه مورخ ۹ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت 9 الی 14 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است و اختتامیه آن 11 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم
کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم

افشین حسنی‌کیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمی‌شدم، گفت جشنواره فجر فرصتی به من داد تا دوباره به ادامه مسیر امیدوار شوم.

|

نظرات کاربران