در حال بارگذاری ...
روز هفتم، شلوغ‌ترین روز جشنواره چهلم و یکم تئاتر فجر

امروز؛ 18 اثر پذیرای مخاطبان می‌شوند

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر روز شنبه هشتم بهمن در هشتمین روز از برگزاری خود شاهد ۱۸ اجرای خیابانی و صحنه‌ای خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، روز جمعه (7 بهمن) هفتمین روز از برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، طبق مشاهدات و گفته خبرنگاران حاضر در سالن‌های نمایشی، شلوغ‌ترین روز جشنواره چهلم و یکم تئاتر فجر بود.

در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر مخاطبان بسیاری برای تماشای نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی حاضر شدند، با پر شدن سالن اصلی و طبقه همکف، تماشاگران راهی بالکن‌ سالن اصلی شدند و با وجود تکمیل شدن ظرفیت سالن بسیاری از مخاطبان موفق به تماشای این اجرا در تئاتر شهر نشدند. باید ببینیم که نمایش «مکبث زار» بعد از جشنواره تئاتر فجر اجرای عموم خواهد داشت یا نه.

در سالن‌های چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر نمایش‌های ایرانی «مطرب‌آقا» از بهشهر، «آلاء» از تهران و «رستم و سهراب» از تهران بودند که با استقبال قابل قبول مخاطبان تئاتری روی صحنه رفتند.

سیدنظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جمله مهمانان ویژه مجموعه تئاتر شهر بود که به تماشای «آلاء» در سالن قشقایی نشست.

تالار وحدت نیز میزبان مخاطبان و هنرمندان برای تماشای نمایش «کمدی الهی» به کارگردانی حافظ خلیفه از کشور تونس بود.

این نمایش در تالار وحدت در هر دو سئانس با ظرفیت کامل اجرا شد. کارگردان نمایش پس از پایان اجرای دوم از مردم ایران و همه مخاطبان کارش به خاطر حضور گرم‌شان تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که نمایش‌های ایرانی هم بر صحنه‌های تونس اجرا بروند.

در پایان اجرای نمایش «کمدی الهی»، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) و دیگر مدیران تئاتر کشور برای بازدید و صحبت با گروه نمایشی پشت صحنه این کار رفتند.

امروز (هشتم بهمن) از هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر چه‌خبر؟

در بخش صحنه‌ای نمایش «مدق الحناء» به نویسندگی عباس الحایک به کارگردانی یوسف البلوشی از عمان ساعت ۲۰ در تالار وحدت، نمایش «مضحکه عجایب المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از خمینی شهر ساعت ۱۷ و ۲۰ سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «شاید باران شدی» به نویسندگی شهرام کرمی و کاگردانی مرتضی نجفی از قزوین ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، نمایش «کشتن تن» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی دوست از فارسان ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌روند.

نمایش «سم زدایی» به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان از کرج ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «قطار ناقوره» به نویسندگی و کارگردانی ایاد الریمونی از اردن در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ساعت ۱۷ و ۲۰، نمایش «آسمان پا به ماه» به نویسندگی و کارگردانی سعیده آجربندیان از تهران ساعت ۱۶ و ۲۰:۳۰ در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، «دختران» نوشته علی دل‌پیشه و کارگردانی علی دلپیشه و کیانوش ایازی تهران ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ از دیگر نمایش‌های اجرایی هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر هستند.

اجراهای خیابانی هشتمین روز

همچنین در بخش نمایش‌های خیابانی «مام» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ساعت ۱۴، «بی وقتی» نوشته محمدرضا جعفری‌لفوت به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد از اصفهان ساعت ۱۴:۳۰، «هیبت» به نویسندگی و کارگردانی عبدالله بهادری از لنگرود ساعت ۱۵، «پرسه در نیاز» به نویسندگی و کارگردانی سحر محسنی‌کیاسری از ساری ساعت ۱۵:۳۰، «پارادوکس» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران ساعت ۱۶، «نبودن برای بودن» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی از مریوان ساعت ۱۶:۳۰، «دردسرهای یک موجود موذی» به نویسندگی محسن عالم‌زاده و کارگردانی مهسا دهقانی از یزد ساعت ۱۷، نمایش «بازی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا قاسمی از بناب ساعت ۱۸، «صداهای خوابیده در خاک» به نویسندگی و کارگردانی امیر امینی از لاهیجان ساعت ۱۸:۳۰ از دیگر اجراهایی بخش نمایش خیابانی هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر هستند که امروز مقابل تالار وحدت در پهنه رودکی اجرا خواهند شد.

نمایش «پلاسما» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان نیز دیگر اجرای محیطی جشنواره چهل و یکم است که ساعت ۱۱ در ایوان انتظار مترو ولیعصر (عج) اجرا می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از 25 دی تا یازدهم بهمن‌ در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم
کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم

افشین حسنی‌کیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمی‌شدم، گفت جشنواره فجر فرصتی به من داد تا دوباره به ادامه مسیر امیدوار شوم.

|

نظرات کاربران