در حال بارگذاری ...
'کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای تئاتر فجر می‌گوید

سعیده آجربندیان: «آسمان پا به ماه» روایتی زنانه دارد

سعیده آجربندیان درباره ویژگی‌های نمایش «آسمان پا به ماه» می‌گوید شخصیت محوری یک زن است و این نمایش روایتی زنانه دارد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره

 به نقل از هنرآنلاین، نمایش «آسمان پا به ماه» نوشته و کار سعیده آجربندیان امروز شنبه هشتم بهمن ساعت‌های 16 و 20:30 در هشتمین روز چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای با مدت زمان 60 دقیقه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد آمد.

صاعقه شلال‌وند، حامد شفیع‌خواه، سحر گل‌شیرازی و سپهر جاویدیان در این نمایش ایفای نقش دارند.

سعیده آجربندیان در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه «آسمان پا به ماه» را حدود 10 سال پیش نوشته گفت: «داستان این نمایش اقتباس از اثری نیست، بلکه برگرفته از رویارویی من با اخباری درباره فیلمنامه‌نویسان جوانی است که بدون حفظ حقوق مادی و معنوی از اثرشان استفاده شده بود و در این خصوص پیگیری‌ها و تحقیقاتی با بخش حقوقی خانه سینما نیز داشته‌ام.»

او همچنین افزود: «همواره بحث سرقت ادبی در تاریخ مطرح بوده و من از این ایده در نگارش نمایشنامه استفاده کردم و وارد بطن زندگی و روابط پیچیده میان انسان‌ها شدم. روند نگارش حدود دو سال به طول انجامید، ابتدا با دو شخصیت و سپس دو شخصیت دیگر را اضافه کردم.»

این مدرس دانشگاه ضمن اشاره به اینکه پیچیدگی‌های روابط انسانی موضوع و مضمون نمایش «آسمان پا به ماه» است، گفت: «تمرین‌های نمایش دو ماه بی‌وقفه به طول انجامید. نمایشنامه در فضایی رئال نوشته اما در آن به جزئیات بسیار پرداخته شده است. در اجرا با فرم بازی شده و ساختار بوطیقایی و ارسطویی را با شیوه اجرایی مینیمالیسیتی دنبال کردم و پیش بردم.»

آجربندیان درباره ویژگی‌های نمایش «آسمان پا به ماه» عنوان کرد: «شخصیت محوری یک زن است و این نمایش روایتی زنانه دارد. در بطن این درام قصه‌ای وجود دارد و جزئیات برایم مهم است و کم‌فروشی نکردم و تماشاگر نیز متوجه این موضوع خواهد شد. امیدوارم توانسته باشم همه آنچه مد نظر داشتم به مخاطب منتقل کنم. در بحث نورپردازی، آهنگسازی، صحنه، ویدئوآرت، بازی و... همه عوامل تمام سعی خود را به کار گرفتند.»

او در پایان صحبت‌هایش درباره برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر یادآور شد: «خوشبختانه چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر، فراخوانی ساده و شفاف داشت و این امکان را به شرکت‌کنندگان داد که آگاه باشند در کدام بخش حضور خواهند داشت.»

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر تا یازدهم بهمن به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم
کارگردان راه‌یافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

حضور در جشنواره فجر باعث شد به ادامه مسیر امیدوار شوم

افشین حسنی‌کیا، کارگردان نمایش «اوبِرمِنش» با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل هزینه‌ بالای سالن‌های خصوصی، موفق به اجرای آثارم نمی‌شدم، گفت جشنواره فجر فرصتی به من داد تا دوباره به ادامه مسیر امیدوار شوم.

|

نظرات کاربران