جدول بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در بخشهای مسابقه تئاتر ایران، دانشجویی، بینالملل، غزه، هویت ملی، فراگیر، مهمان و غیررقابتی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جدول بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان منتشر شد.
مسابقه تئاتر ایران، دانشجویی، بینالملل، غزه، هویت ملی، فراگیر، مهمان و غیررقابتی از بخشهای جشنواره تئاتر فجر 1402 هستند.
تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار هنر، مجموعه تئاتر محراب و تماشاخانه ایرانشهر سالنهایی هستند که میزبان نمایشهای صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.
چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران برگزار خواهد شد.
آشا محرابی، هنرمند شناخته شده تئاتر، تلویزیون و سینما که به عنوان عضو هیئت انتخاب، نمایشهای تلویزیونی رسیده به چهلودومین جشنواره بینالمللی فجر را دیده است، باور دارد این گونه نمایشی، از روزهای اوج خود فاصله گرفته و نیاز است با استفاده از دانش و تجربه متخصصان و هنرمندان ...
هانیه پیرامی، کارگردان نمایش رادیویی «رنا»، این اثر را در راستای به تصویر کشیدن مظلومیت مردم غزه و فلسطین دانست که بر بستر ماجراهای زندگی محمود درویش، روایت میشود.
ایرج افشاریاصل، آموزش را مهمترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاههای آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.
توحید معصومی، عضو هیئت انتخاب بخش تازههای تئاتر ایران در چهلودومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است که گرچه نامهای شناختهشده در بین خالقان آثار این بخش نیست اما هنرمندان جوانی که در جشنواره حضور دارند، نگاه تازهتری را به تئاتر تزریق خواهند کرد.
فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان نمایش «نا»، اجرای این اثر را تلفیقی از رادیوتئاتر، نمایش صحنهای و انیمیشن معرفی میکند که روایتی عاشقانه آمیخته با انتقام را بازگو میکند.
امین رهبر، دبیر بخش رادیوتئاتر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر می گوید آثار حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر از نظر محتوا با شعار جشنواره همخوان هستند اما لازمه و اولویت اصلی انتخاب آنها کیفیتشان بوده است.
مهرنوش ثابتنیا، کارگردان نمایش رادیویی «معبر کربلا»، این نمایش را مبتنی بر بازنگری دوباره به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و آن را روایت آدمهایی دانست که به هیچ قیمتی حاضر نیستند از اعتقاد و آرمانهایشان دست بکشند.