داریوش شهبازی، کارگردان و تهیهکننده تئاتر تلویزیونی «بهترین حال» با اشاره به استفاده از انیمیشن و گرافیک در فضاسازی این اثر، داستان خانوادگی آن را که به صورت رادیویی اجرا میشود، از جذابیتهای این اثر بیان کرد.
به گزارش ایران تئاتر به نقل از صبا، تلهتئاتر «بهترین حال» یکی از 48 تئاتر تلویزیونی متقاضی شرکت در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر است که توانست در جمع 11 اثر نهایی این دوره از جشنواره قرار گیرد.
داریوش شهبازی کارگردان «بهترین حال» با اشاره به موضوع اجتماعی و خانوادگی این تئاتر تلویزیونی، گفت: «قصه این کار به تلاش فرزندان خواهر و برادری بازمیگردد که میکوشند پدر و مادر خود را پس از 20 سال قطع رابطه در لحظهای خاص در حرم امام رضا (ع) آشتی دهند.»
او با بیان اینکه نمایش تلویزیونی «بهترین حال» دارای فرم و ساختاری نوین است، اضافه کرد: «در این نمایش برای نخستین بار، انیمیشن و گرافیک به کار گرفته شده است و در حالی که شخصیتهای داستان واقعی هستند، تمامی صحنه و بکگراند با انیمیشن به نمایش درمیآید.»
شهبازی ادامه داد: «نمایش «بهترین حال» در اصل یک نمایش رادیویی است که با مؤلفههای صحنهای و تلویزیونی تلفیق شده و هر سه مؤلفه را در اجرا به همراه دارد.»
این دانشآموخته سینما که سابقه کار تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد، یادآور شد: «ضبط تلهتئاتر 50 دقیقهای «بهترین حال» با حضور 16 بازیگر که عمده آنان را بازیگران پیشکسوت و صاحبتجربه تشکیل میدهند با سه دوربین و در تماشاخانه سنگلج انجام شد.»
شهبازی با اشاره به متن جذاب این اثر، افزود: «فضاسازی و تدوین کار از جمله زمانبرترین مراحل تولید بود.»
چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.
فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیلکننده سیر رسیدن افراد معلول از ناتوانی به توانمندی معرفی میکند و هدف نهایی این بخش را رسیدن همزمان فرد توانیاب و مخاطب به نگاهی نو از ...
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
کژال راستبین، کارگردان نمایش خیابانی «اَنفال»، این نمایش را روایتگر دردها و رنجهای زنان و کودکانی بیان کرد که گرفتار جنگهای ظالمانه منطقه شدهاند، رنجی که با شعار مرگ بر جنگ به پایان میرسد.
کارگردان نمایش «پیوند کوالانسکی»، موضوع این اثر نمایشی را بحران آب دانست و گفت تلاش کردیم به روایت تاثیر پیوند اجتماعی در برونرفت از این معضل بپردازیم.
آیین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزاری شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت توجهی که چهلودومین جشنواره تئاتر فجر به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزشهای انقلاب اسلامی داشته در هیچ یک از دورههای پیشین سابقه نداشته است.
سعید بادینی، کارگردان نمایش «شجاعدل»، راوی این اثر خیابانی را کلاهی معرفی کرد که آرزو دارد روی سر حاجقاسم باشد و از نگاه او، تماشاگر با برخی ویژگیهای سردار سلیمانی آشنا میشود.
عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه شاهد نمایشهایی بوده که بازیگران از حرکت و بیان خوبی برخوردار بودهاند و ایده و کارگردانی هوشمندانهای نیز داشتهاند، گفت گاهی از کیفیت کارها در شهرهای کوچک حیرتزده میشدم.
تهیهکننده تئاتر تلویزیونی «گوهر»، موضوع این اثر نمایشی را مرتبط با واقعه مسجد گوهرشاد در دوران پهلوی دانست که به روایت تاثیر این واقعه بر زندگی اجتماعی و خانوادگی مردم آن زمان میپردازد.