در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش تلویزیونی «جهنم سرد» مطرح کرد

گام ابتدایی را برای تبدیل تئاتر کاربردی به تله‌تئاتر برداشتم

میلاد جباری مولانا، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش تلویزیونی «جهان سرد» با بیان اینکه در این اثر شصت دقیقه‌ای، مخاطب بخشی از نمایش است، به بیان چگونگی تبدیل تئاتر کاربردی به تله‌تئاتر در این اثر نمایشی حاضر در جشنواره چهل‌ودوم فجر پرداخت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از برنا، تله‌تئاتر «جهنم سرد» از جمله 11 اثر راه یافته به بخش نمایش‌های تلویزیونی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است؛ نمایشی که مضمونی تاریخی دارد و داستان آن در دوران پهلوی دوم به پیش می‌رود.

میلاد جباری مولانا، تهیه‌کننده تئاتر تلویزیونی «جهنم سرد» گفت: «داستان این اثر مربوط به ماجرای ترور رضا زندی‌پور، رئیس زندان کمیته مشترک در سال 53 است که طی فرایند نمایش تلاش می‌شود ماجراهای مربوط به این ترور و تیرباران 9 زندانی به جبران آن مورد بررسی قرار گیرد»

او با اشاره به اینکه مخاطب از ابتدای نمایش «جهنم سرد» خود را به عنوان یکی از زندانیان می‌بیند، توضیح داد: «مخاطب با چشمانی بسته به ماجرای نمایش وارد می‌شود و بخشی از آن به شمار می‌آید.»

این تهیه‌کننده نمایش تلویزیونی افزود: «دوربین‌های به کار گرفته شده برای تصویربرداری این اثر نیز همانند مخاطب در کار دیده می‌شوند به شکلی که دوربین‌ها از چشم مخاطبان دور نمی‌ماند و گاهی مخاطب خود را در جایگاه تصویربردار می‌بیند»

جباری مولانا که نویسنده این اثر نیز هست، ادامه داد: «در «جهنم سرد» برای نخستین‌بار یک تئاتر کاربردی به تله‌تئاتر تبدیل و تلاش شد همان‌طور که در حوزه تئاتر کاربردی مخاطب در اجرای نمایش و پایان‌بندی آن دخیل است، در این اثر نیز نقش خود را ایفا کند.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط» مطرح کرد

ترنابازی با طیب‌ حاج‌رضایی
مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط» مطرح کرد

ترنابازی با طیب‌ حاج‌رضایی

مجید رحمتی، کارگردان نمایش «ط»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران و هویت ملی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید در این اثر تلاش کرده است تنها به‌عنوان یک راوی و بدون قضاوت‌گری نقاط عطف زندگی طیب حاج‌رضایی را به تصویر بکشد و نشان دهد که در برهه‌های ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

فاطمه فخری: هدف بخش فراگیر، رسیدن همزمان توان‌یاب و مخاطب به نگاهی نو از توانمندی است
گفت‌وگو با دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

فاطمه فخری: هدف بخش فراگیر، رسیدن همزمان توان‌یاب و مخاطب به نگاهی نو از توانمندی است

فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیل‌کننده سیر رسیدن افراد معلول از ناتوانی به توانمندی معرفی می‌کند و هدف نهایی این بخش را رسیدن همزمان فرد توان‌یاب و مخاطب به نگاهی نو از ...

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر42

کژال راستبین: «انفال» با شعار مرگ بر جنگ به جشنواره آمد
کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر42

کژال راستبین: «انفال» با شعار مرگ بر جنگ به جشنواره آمد

کژال راستبین، کارگردان نمایش خیابانی «اَنفال»، این نمایش را روایتگر دردها و رنج‌های زنان و کودکانی بیان کرد که گرفتار جنگ‌های ظالمانه منطقه شده‌اند، رنجی که با شعار مرگ بر جنگ به پایان می‌رسد.

|

افرادی که ناراحتی قلبی، اضطراب و مشکلات بینایی دارند، این اثر را نبینند

نمایش «رایش سوم» از کارگردان سرشناس ایتالیایی در جشنواره تئاتر فجر
افرادی که ناراحتی قلبی، اضطراب و مشکلات بینایی دارند، این اثر را نبینند

نمایش «رایش سوم» از کارگردان سرشناس ایتالیایی در جشنواره تئاتر فجر

«رایش سوم» به کارگردانی رومئو کاستلوچی از ایتالیا، به‌صورت برخط، شامگاه سه‌شنبه 10 بهمن در قالب جشنواره تئاتر فجر42، در تماشاخانه ایرانشهر به نمایش درخواهد آمد. افرادی که ناراحتی قلبی، اضطراب و مشکلات بینایی دارند، از دیدن این اثر پرهیز کنند. پس از نمایش «رایش سوم»، نشست ...

|

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد

توجه به موضوعات دینی و انقلابی در جشنواره تئاتر فجر۴۲ بی‌نظیر است
کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح کرد

توجه به موضوعات دینی و انقلابی در جشنواره تئاتر فجر۴۲ بی‌نظیر است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت توجهی که چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر به موضوعات دینی، اسلامی، دفاع مقدسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته در هیچ یک از دوره‌های پیشین سابقه نداشته است.

|

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ما هم مردمی بودیم» مطرح کرد

اثرات تنگی معاش و نشانه‌هایی از شهر کوهدشت در «ما هم مردمی بودیم»
احسان ملکی، کارگردان نمایش «ما هم مردمی بودیم» مطرح کرد

اثرات تنگی معاش و نشانه‌هایی از شهر کوهدشت در «ما هم مردمی بودیم»

احسان ملکی، کارگردن نمایش «ما هم مردمی بودیم» که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود، این اثر را نمایشی در مورد اثرات فردی و اجتماعی فقر، تنگی معاش و تنگدستی می‌داند، ضمن اینکه نشانه‌هایی از زادگاه او، کوهدشت نیز در آن قابل ...

|

یاسر رستمی، کارگردان حاضر در بخش فراگیر مطرح کرد

«قدم نو رسیده»؛ اولین نمایش ناشنوایان در جشنواره تئاتر فجر
یاسر رستمی، کارگردان حاضر در بخش فراگیر مطرح کرد

«قدم نو رسیده»؛ اولین نمایش ناشنوایان در جشنواره تئاتر فجر

یاسر رستمی، کارگردان نمایش «قدم نو رسیده» می‌گوید برای نخستین بار در تئاتر کشور، افراد شنوا و ناشنوا کنار یکدیگر می‌توانند به تماشای این اثر بنشینند و از دیدن آن لذت ببرند.

|

نظرات کاربران