نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی پرهام خاکزاد اثر منتخب مردمی جشنواره «همآغاز» تئاتر شهر است که در جشنواره چهلودوم تئاتر فجر نیز حضور دارد.
به گزارش ایران تئاتر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد تنها اثری است که از نخستین جشنواره تئاتر «همآغاز» در بخش دانشجویی چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور دارد.
این اثر نمایشی در نخستین جشنواره تئاتر «همآغاز» نامزد بهترین نمایشنامه، نامزد بهترین بازیگری مرد و بهعنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.
در این اثر سجاد تابش، پرهام خاکزاد، پویان بخشیان، سعید گیلاسی، محمد معینی، مصطفی ولیبیگی به ایفای نقش میپردازند.
«بیرون پشت در» روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی در دو سانس ۱۶ و ۱۸:۳۰ روی صحنه خواهد رفت.
علی مشکینمقدم، عرفان بیگی(گروه کارگردانی)، بنفشه شهرآبادی (منشی صحنه)، آروین فلاح (آهنگساز)، کارگاه هیولاسازی (ساخت صحنه و لباس)، فرشاد نصیری (طراح نور)، رضا حسینی (مربی سیرک و حرکات شعبده)، امیرحسین میرزائی (مدیر رسانه و عکاس)، علیرضا قاسمی (تصویربردار)، سهیل فلاح (موشن گرافیست)، حسین شهرابی (عکاس پشت صحنه)، فرهاد توکلی (طراح پوستر)، امیر قالیچی (تئاتر بازها)(روابط عمومی)، علی کیهانی (مشاوررسانهای و مطبوعاتی) دیگر عواملی هستند که پرهام خاکزاد را در تئاتر فجر همراهی میکنند.
علاقهمندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی میتوانند به سایت گیشه تئاتر مراجعه کنند.
جلسه هشتم نقد و بررسی آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، نهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و طبق روال این نشستها، سه نمایش مورد بررسی قرار گرفتند.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانههای اجارهای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح میجنگد تا شرایط زندگیاش را بهبود بخشد. درونمایه نمایش، تلاشی دراماتیک و نمایشی از مواجهه مستوره با دردهای زندگی است.
فاطمه فخری، رئیس گروه هنر سازمان بهزیستی کشور، دبیر بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، برنامه این بخش را تسهیلکننده سیر رسیدن افراد معلول از ناتوانی به توانمندی معرفی میکند و هدف نهایی این بخش را رسیدن همزمان فرد توانیاب و مخاطب به نگاهی نو از ...
مازیار رفعتی، کارگردان نمایش «خانههای اجارهای» معتقد است شخصیت اصلی نمایش او زنی بانام «مستوره» است که در دنیای مردانه برای ایجاد صلح میجنگد تا شرایط زندگیاش را بهبود بخشد. درونمایه نمایش، تلاشی دراماتیک و نمایشی از مواجهه مستوره با دردهای زندگی است.
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
داوود پارسا، کارگردان اثر نمایشی «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده بود» که در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه میرود، میگوید این نمایش در یک فضای بومی شکل میگیرد و به باورها و ناباوریهای شخصیتهای نمایش در فضایی رئالیستی و جادویی ...