در حال بارگذاری ...
با انتشار فراخوان در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر صورت گرفت

دومین حضور بخش "به علاوه فجر" در جشنواره سی و پنجم

بخش" به علاوه فجر" برای دومین سال متوالی در برنامه های سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گنجانده شده است.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با انتشار فراخوان تخصصی  بخش به علاوه فجر توسط دبیرخانه جشنواره، این بخش سال دوم حضور خود را در جشنواره تئاتر فجر تجربه می کند. بر پایه این گزارش در فراخوان این بخش تغییرات گسترده ای صورت گرفته است. طبق فراخوان امسال  در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیزاین بخش با برنامه ریزی و شرایطی مطلوب تر نسبت به سال پیش برگزار شده و تلاش می شود با بهره گیری از  حضور و مشارکت تماشاخانه های دولتی و نیمه دولتی، علاوه بر تماشاخانه های خصوصی، سیر تکاملی خود را ادامه دهد. از این رو دبیرخانه جشنواره جویای همکاری و تعامل بیشتر با این امکان رو به رشد خواهد بود.اگر چه در آغاز این برنامه آزمون نخستین خود را، با ضعف و قدرتش، پشت سر گذاشت دبیرخانه جشنواره در دوره پیش رو باتدوین آیین نامه ی اجرایی و انتشار فراخوان تخصصی ، با هدف برگزاری قدرتمند این بخش، از تماشاخانه های داوطلب حضور در این بخش دعوت به همکاری کرده است.

بر پایه این گزارش استفاده از متون ایرانی و غیر ایرانی در این بخش برای نمایش های پیشنهادی،انتخاب آثار از میان اجراهای عمومی درتالارهای نمایش سراسرکشور (تهران و سایر شهرهای ایران)  از آذرماه 1394تا اول  آذر ماه 1395،تولیدهای تازه نمایش هایی که تا آخر آبان ماه آماده اجرا شده و مجوز لازم را از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اخذ کرده اند، پایان نامه های اجرایی کارشناسی وکارشناسی ارشد رشتة نمایش که ازآغازمهرماه 1394تاپایان مهرماه  1395 در دانشگاه ها دفاع شده باشند. واجراهای محیطی و تعاملی در صورت امکان اجرا در تماشاخانه پیشنهاد دهنده از جمله شرایط آثار پیشنهادی برای حضور در بخش به علاوه فجر است.

دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از تمامی مدیران تماشاخانه های خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی که تمایل به حضور در بخش به علاوه فجر جشنواره سی و پنجم را دارند با افتخار دعوت به عمل می آورد تا با دریافت و مطالعه فراخوان تخصصی و آیین نامه این بخش نسبت به تکمیل و ارسال فرم تقاضای شرکت در بخش به علاوه فجر حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 22 مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره اقدام فرمایند. ضمنا مهلت یاد شده به دلیل لزوم برنامه ریزی های دقیق به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

گفتنی است: در بخش "به علاوه فجر" سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، هفت تماشاخانه خصوصی ارغنون، باران، دا، سه نقطه، استاد مشایخی، موج نو و آفتاب با ۴۳ نمایش صحنه ای حضورداشتند.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از اول بهمن ماه 95 به دبیری سعید اسدی برگزار می شود.




نظرات کاربران