در حال بارگذاری ...
مدیر بخش «به علاوه فجر» جشنواره فجر در گفت‌و‌گو با میزان مطرح کرد؛

وقارکاشانی: اولویت حضور در جشنواره تئاتر فجر کیفیت آثار است

مدیر بخش «به علاوه فجر» گفت: در حال حاضر رایزنی و گفتمان برای رقابتی کردن بخش «به علاوه فجر» انجام شده و من سعی ‌می‌کنم این بخش از جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و هشتم به صورت رقابتی میزبان آثار باشد.

خیام وقار کاشانی دبیر بخش «به علاوه فجر» سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پیرامون حضورش در این دوره از جشنواره گفت: من کمی دیرهنگام به جشنواره تئاتر فجر امسال ملحق شدم اما طی روزهای گذشته و حضورم به عنوان مدیر بخش «به علاوه فجر» تمام تلاشم را برای برگزاری آبرومند این بخش انجام داده‌ام. 

وی درباره تفاوت بخش «به علاوه فجر» این دوره از جشنواره نسبت به ادوار گذشته اذعان کرد: در حال حاضر رایزنی و گفتمان برای رقابتی کردن بخش «به علاوه فجر» انجام شده و من سعی ‌می‌کنم این بخش از جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و هشتم به صورت رقابتی میزبان آثار باشد. مدیر بخش «به علاوه فجر» در همین راستا ادامه داد: تمام تلاش من مبنی بر رقابتی کردن این بخش در بین تماشاخانه های خصوصی است، اما این را هم بگویم که قرار است به چند اثر برتر جایزه داده شود و هنوز امکان اینکه در بخش‌های مختلف همچون کارگردانی یا بازیگری رتبه برتری انتخاب شود وجود ندارد. 

وی با تاکید بر کیفیت محور بودن بخش «به علاوه فجر» امسال اضافه کرد: طی سال‌های گذشته شاید تعداد آثار حاضر در بخش به علاوه فجر به حدی زیاد بود که دقت چندانی در کیفیت این آثار نمیشد، اما در این دوره از برگزاری جشنواره کیفیت آثار ملاک اصلی بوده و تعداد آنها نیز نسبت به سالهای گذشته بسیار کمتر است. 

وقار کاشانی در همین رابطه تصریح کرد: آثار همچون سالهای گذشته از سوی تماشاخانه های خصوصی معرفی می‌شوند اما یکی از شروط این دوره آن است که اثر حتما باید در همان تماشاخانه روی صحنه رفته باشد و امکان اینکه تماشاخانه بتواند اثری را میهمان کند وجود ندارد. 

وی با اشاره به توجه بیشتر جشنواره تئاتر فجر به بخش «به علاوه فجر» اضافه کرد: سعی من بر این است که این بخش در سال جاری با اعتبار بیشتری برگزار شود و به نوعی بخشی مهم در جشنواره تئاتر فجر محسوب شود، در برگزاری این دوره از جشنواره گروه های حاضر هیچگونه هزینه‌ای را به تماشاخانه پرداخت نخواهند کرد و این اتفاق به نوعی کمک مالی ما به گروه‌ها خواهد بود. 

وقار کاشانی خاطرنشان کرد: به شخصه امیدوارم بخش «به علاوه فجر» در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اعتبار و کیفیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شود و تمام تلاشم را برای این اتفاق انجام خواهم داد. 




نظرات کاربران