محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» مطرح کرد: روایت رنج انسان با کنار هم نشاندن چندین متن نمایشی محمدامین سعدی، نویسنده و کارگردان نمایش «ساپو» از جمله حاضران در بخش مسابقه صحنه چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، میگوید این نمایش با گذراندن نخی از ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند محمدرضا آگاه که با نمایش «آنتیگونه» در بخش دانشجویی جشنواره فجر امسال حضور دارد، تاکید کرد هنرمندان تئاتر دانشگاهی، باید پیشرو و نوآور باشند.
گفتوگو با کارگران حاضر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره فجر نسا سلیمانی: تثبیت بخش فراگیر، فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توانخواه است کارگردان نمایش خیابانی «رومئوBژولیت» تثبیت بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر را فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توانخواه بیان کرد.
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر سعید بادینی: «شجاعدل»، ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم سلیمانی را بررسی میکند سعید بادینی، کارگردان نمایش «شجاعدل»، راوی این اثر خیابانی را کلاهی معرفی کرد که آرزو دارد روی سر حاجقاسم باشد و از نگاه او، تماشاگر با برخی ویژگیهای سردار ...
گفتوگو با یکی از مدرسان کارگاههای آموزشی جشنواره فجر42 سعید ذهنی: کارکرد موسیقی در تئاتر، فقط تشدید عواطف نیست سعید ذهنی، آهنگساز و مدرس موسیقی که در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارکردهای موسیقی در تئاتر» برگزار کرد، استفاده از موسیقی ...
گفتوگو با کارگران حاضر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره فجر نسا سلیمانی: تثبیت بخش فراگیر، فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توانخواه است کارگردان نمایش خیابانی «رومئوBژولیت» تثبیت بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر را فرصتی برای دیده شدن هنرمندان توانخواه بیان کرد.
ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد خردهرویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات جلسه ششم نقد و بررسی آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، هفتم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی تئاتر فجر علیرضا تاجیک: تنوع موضوعات و اجراها بر جذابیتهای جشنواره افزوده است علیرضا تاجیک، کارگردان تئاتر خیابانی «اپی لپسی» به عنوان یکی از آثار راهیافته به این بخش از جشنواره تئاتر فجر معتقد است تنوع موضوعات و اجراها در این دوره از ...
در گفتوگو با کارگردان نمایش «دللرزه» مطرح شد از لرزش دل اولیای دم تا یادآوری حادثهای مرگبار مجتبی لالهزاری، کارگردان نمایش «دللرزه»، از جمله حاضران در مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، این نمایش را اثری حاصل دغدغهمندی ...
گفتوگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود داور بخش فراگیر چهلودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است میگوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان ...
در چهارمین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد جایگاه همسرایی در تئاتر کلاسیک و نقش آن در تئاتر مدرن جلسه دوم کارگاه آموزشی «نقش و جایگاه همسرایان در نمایشهای کلاسیک یونان» با تاکید بر لزوم بهروزرسانی و استفاده از شیوههای نمایشی قرون گذشته در قرن حاضر برگزار ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش میهمان جشنواره فجر وحید نفر: «دور»؛ روایتی کمدی-تراژیک از تأثیر جنگ بر زندگی آدمهاست وحید نفر، کارگردان نمایش «دور» که در بخش میهمان چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور دارد، این اثر را روایتی کمدی-تراژدی از تأثیر جنگ بر زندگی آدمها ...
چهارمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره 42 تئاتر فجر برگزار شد آزادیخواهی بهار، روایت مدرن و مقاومت برابر ابتذال سرعت در چهارمین جلسه نقد و بررسی آثار بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر که چهارم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد، سه نمایش مورد تحلیل ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر علیرضا داوری: «کابوسنامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر میکشد علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوسنامه اهل هوا» معتقد است این نمایش که بر اساس آیینها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده است، تصویری از تقابل سنت و ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر (صحنهای) جشنواره تئاتر فجر مصطفی محمدیدوست: «کَل»، نقدی بر شکار است مصطفی محمدیدوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کَل» میگوید نمایش او، هشداری برای کشتن است، چراکه کشتن، کشتن میآورد و حرف این نمایش، درواقع نقدی است بر شکار.
کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد مهناز پاکدل: «هفت سنگ»؛ راوی تنهایی انسانهاست مهناز پاکدل، یکی از کارگردانهای نمایش خیابانی «هفت سنگ» میگوید این نمایش ۲۵ دقیقهای در ژانر دفاع مقدس کار شده و روایتی است از تنهایی انسان و اتفاقاتی که جنگ ...