12تا22 بهمن ماه 1390 جدول نمایش های «صحنه ای» سی امین جشنواره منتشر شد جدول نمایش های صحنه ای سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از تاریخ ۱۲تا۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۰ در تهران برگزار می شود منتشر شد.
از تاریخ 5تا11 در 5 استان جدول «فجر استانی» سی امین جشنواره منتشر شد جدول فجر استانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از تاریخ ۵تا۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۰ در استان های البرز، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و گلستان برگزار می شود منتشر شد. ...
از تاریخ 5تا11 در 5 استان جدول «فجر استانی» سی امین جشنواره منتشر شد جدول فجر استانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از تاریخ ۵تا۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۰ در استان های البرز، کرمانشاه، لرستان، خراسان شمالی و گلستان برگزار می شود منتشر شد.
عادل بزدوده: سیاست گذاری متمرکز نیاز واقعی تئاتر است عادل بزدوده نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: نیاز واقعی و اساسی تئاتر کشور و جشنواره تئاتر فجر وجود سیاست گذاران ثابت و برنامه ریزی های مستمر و متدوام است.
رئیس یونیمای ایران: همکاری یونیما با جشنواره در جهت تقویت بنیه تئاترعروسکی حمیدرضا اردلان در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت:« سال گذشته در دوره بیست و نهم، به جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد کردیم که ...
در بخش کارگاه های آموزشی برگزار می شود 4 سمینار اساتید بزرگ تئاتر دنیا در سی امین جشنواره بخش کارگاه های آموزشی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، میزبان ۴ سمینار با حضور ژاک لسل و ژان ماری پرادیه از استادان بزرگ تئاتر دنیا می شود.
گزارشی از بخش عکس و پوستر تئاتر طرح خاطرات و ثبت لحظه ها سید جواد روشن:هر چند طراحی پوستر جزء هنرهای تجسمی و از شاخه گرافیک است و شاید در وهله اول وجود این بخش و یا بخش عکس در یک جشنواره تئاتری کمی سوال برانگیز باشد
آرش دادگر: تعریف ها مشخص نیست آرش دادگر بازیگر،نویسنده، مدرس و کارگردان تئاتر گفت: با وجود پشت سر گذاشتن سه دهه هنوز تعریفات بخش های مختلف در جشنواره تئاتر فجر مشخص نیست.
اعظم بروجردی: اقتباس نمایشی نمی تواند تئاتر ایران را به رشد برساند اعظم بروجردی معتقد است درام نویسی ایران شاهد یک عقب گرد بوده و در حال حاضر وضعیت درام به گونه ای است که نمایشنامه نویسان از متون ایرانی ناامید شدند و بیشتر به سمت ...
نمایش «پاورقی» روایت مردمی که برای ادامه حیات مجبور به انتخاب میشوند برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید
٣٠ نمایش با موضوع انقلاب اسلامی و معرفی داوران بخش رادیو تئاتر برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید
اجرای تئاتری از قطبالدین صادقی در بخش مهمان جشنوارهی تئاتر فجر برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید
حمید پور آذری: برگزاری جشنواره فجر رفع تکلیف نیست حمید پور آذری نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: مسولان جشنواره باید با برنامه ریزی پیش روند و در حد رفع تکلیف به جشنواره نگاه نکنند.
امیر دژاکام: نمایشنامه های ایرانی نباید برای حضور در جشنواره محدود شوند امیر دژاکام درام نویس و کارگردان با سابقه تئاتر، معتقد است نمایشنامه های ایرانی برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر نباید تابع قانون یک اجرایی باشند.
جهانگیر الماسی: تئاتر هنر مادر است جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت و عملکرد تئاتر کشور گفت: « تئاتر هنر مادر و مولد است، زیرا هنری اصیل است؛ این ویژگی هنر نمایش را فاخر و نسبت به ...
با تاثیر از صورتک های سفالی استاد مهدی حیدری پوستر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رونمایی شد پوستر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که متاثر از صورتک های سفالی مهدی حیدری است با حضور دبیر و اعضای ستاد برگزاری این دوره از جشنواره، رونمایی شد.
پری صابری: تئاتر گهواره آگاهی مردم است پری صابری کارگردان پیشکسوت تئاتر کشور، هنر نمایش را گهواره آگاهی مردم و شرط ماندگاری یک جشنواره تئاتری را پذیرفتن استانداردهای هنری دانست.
محمد یعقوبی: تماشاگر برای متنی خنثی به سالن تئاتر نمی آید نمایشنامه نویس مشکلات اجتماعی و چالش ها را در اثر خود بیان می کند، اگر این مسائل بخواهد از متن بیرون بیاید، تبدیل به یک اثر بی روح و خنثی می شود و تماشاگر برای متنی ...
مجید امرایی: جشنواره تئاتر فجر ماحصل انقلاب اسلامی است مدیر بخش خیابانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از حضور پررنگ نمایش هایی با مضمون انقلاب اسلامی در جشنواره امسال خبر داد.
بهزاد فراهانی: محتوا مشکل اصلی درام نویسی است بهزاد فراهانی از درام نویسان و کارگردانان پیشکسوت تئاترکشور مشکل و دغدغه اصلی امروز هنر نمایش را در نبود محتوا در آثار نمایشی ارزیابی کرد.
عبدالرضا اکبری: تئاتر بستر فرهنگ سازی هر جامعه ای است عبدالرضا اکبری بازیگر باسابقه سینما و تلویریون تلویریون؛همیشه برای تئاتر احترام خاص و ویژه ای قائل هستم زیرا که تئاتر بستری برای فرهنگ سازی هر جامعه ای است.
بهزاد صدیقی: حمایت از نمایش نامه نویسان و نمایش نامه های قابل اعتنا حمایت از نمایش نامه نویسان و نمایش نامه های قابل اعتنا برای اجرا و چاپ ضرورت وجود بخش نمایش نامه خوانی و تولید متون نمایشی در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.
محمد دشت گلی: سی امین جشنواره با حضور نسل انقلاب برگزار می شود سرپرست مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به این موضوع که این جشنواره در آستانه چهارمین دهه از عمر خود قرار دارد، تاکید کرد، سی امین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر با ...
گزارشی از بخش تولید متون و نمایشنامه خوانی حمایت از متون ایرانی سید جواد روشن:همواره اشاره شده است که یکی از نیازهای تئاتر ایران ، تولید متون و نمایشنامه های ارزشمند و ماندگار است. با وجود اینکه هر ساله نمایشنامه های زیادی تولید ...
مدیر کارگاههای آموزشی سی امین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر خبر داد برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید
5تا11 بهمن ماه 1390 در تهران جدول کارگاه های آموزشی و چند بخش دیگر جشنواره منتشر شد جدول جلسات نمایشنامه خوانی، رادیو تئاتر، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و اجرای نمایش های آیینی منتشر شد.
امیر دژاکام: فرصت اجرای نمایش های رد شده، در جشنواره فراهم شود امیر دژاکام پیشنهاد داد شرایطی فراهم شود تا آثاری که در جشنواره تئاتر فجر برای شرکت در بخش های مختلف رد می شوند، در بخشی جداگانه با هدف بهینه سازی روند تولید نمایش به ...
یکتا ناصر: بازی در صحنه تئاتر برای همه جذاب است رویکرد و ماهیت تئاتر که وابستگی بسیاری به ادبیات دارد؛ این هنر را در جایگاهی قرار داده است که بازی در صحنه تئاتر را برای همه جذاب کرده است.
مدیر کارگاه های آموزشی جشنواره خبر داد بررسی پرفورمنس آرت و تئاتر تجربی با نگره های انتقادی محمود رضا رحیمی، از بررسی مسائل انتقادی حول محور پرفورمنس آرت و مسائل بین رشته ای این هنر و تئاتر تجربی با برپایی نمایشگاه عکس آخرین اجرای رابرت ویلسون در سی امین ...
ابراهیم حقیقی: طراحی پوستر تئاتر بسیار دشوارتر از سینما است ابراهیم حقیقی، با طرح مسئله دشواری های طراحی پوستر تئاتر نسبت به پوسترهای سینمای، طراحان پوستر تئاتر را به بازتاب برداشت شخصی شان از اجرا نمایش دعوت کرد.
محسن تنابنده: تمرکزم بر روی دیدن نمایش های خارجی جشنواره است محسن تنابنده در سی امین جشنواره تئاتر فجر بیشتر تمرکز خود را برای دیدن نمایش های بخش بین الملل معطوف کرده است.
چنگیز جلیلوند: سینما همیشه وام دار تئاتر بوده است چنگیز جلیلوند معتقد است، تئاتر با توجه به پتانسیلی که دارد و مدام نسل جوان بازیگر در آن می درخشند، یک منبع خوب برای سینما و تلویزیون است.
داود رشیدی: برخورد با جشنواره تئاتر فجر حرفه ای بود که به سی امین دوره رسید داود رشیدی پیشکسوت تئاتر کشور، در آستانه برگزاری سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش ایران و مسیر جشنواره تئاتر فجر را رو به پیشرفت توصیف کرد.
آرش تنهایی : کارگردان ها به نمایشگاه پوستر سر بزنند یکی از داوران مسابقه پوستر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از اهالی تئاتر خواست برای انتخاب میان طراحان پوستر تئاتر، از آثار به نمایش در آمده از برگزیدگان این ...
مسعود دلخواه: جشنواره تئاتر فجر در سطح ملی تاثیر گذار است مسعود دلخواه معتقد است جشنواره بین المللی تئاتر فجر بزرگترین و حرفه ای ترین جشنواره تئاتری در کشور است و این جشنواره در سطح ملی تاثیرگذار است.
محمدعلی طالبی: جشنواره تئاتر، اگر حمایت شود سینما هم منتفع خواهد شد جشنواره تئاتر فجر و کلیت تئاتر کشور اگر مورد حمایت جدی مالی و معنوی قرار گیرد، سایر هنرها به خصوص سینما هم از این موضوع منتفع می شوند.
کیانوش غریب پور: پوسترهای منتخب ویژگی های بیانی خوبی داشتند کیانوش غریب پور داور بخش مسلبقه پوسترتئاتر آثار رسیده به سی امین جشنواره تئاتر فجر را قابل قبول توصیف کرد.
فریندخت زاهدی : جشنواره حاصل تلاش سه نسل از اهالی تئاتر است فریندخت زاهدی عملکرد جشنواره تئاتر فجر را در سه دهه گذشته خوب و قابل دفاع ارزیابی کرد و آن را حاصل تلاش سه نسل از اهالی تئاتر دانست.
علیرضا زرین دست: جشنواره تئاتر فجر موثرترین جشنواره بعد از انقلاب است علیرضا زرین دست فیلمبردار نامدار سینمای ایران معتقد است، جشنواره تئاتر فجر یکی از موثرترین جشنوارهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
سی امین جشنواره بین لمللی تئاتر فجر 5-11 بهمن 1390 فراخوان کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی بخش کارگاه های آموزشی ( workshop) و نشست های تخصصی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با رویکرد آموزشی - پژوهشی و با بهره گیری از استادان برجسته حوزه های گوناگون هنر ...
گزارشی از بخش بین الملل سی امین جشنواره میهمانانی که توریست نخواهند بود سید جواد روشن :بخش بین الملل هر جشنواره از جمله بخش های موثر و حساس هر جشنواره است. بخشی که همواره با مشکلات وانتقادهای مختلفی همراه است.در طول سال های اخیر شاهد حضور ...
آروند دشت آرای: بخش تجربه های نو جانی دوباره به تئاتر می بخشد آروند دشت آرای معتقد است اگر بخش "تجربه های نو" مورد حمایت قرار گیرد؛ تنها بخشی است که می تواند جانی تازه به تئاتر کشور ببخشد.
ویشکا آسایش: امسال تئاتر خوب بیشتر از فیلم خوب دیده ام ویشکا آسایش با ابراز علاقه برای بازیگری در تئاتر، اعتقاد دارد که جشنواره تئاتر فجر در بین هنرمندان ایجاد انگیزه می کند.
آرش دادگر: اساس تئاتر تجربی کاری علمی است آرش دادگر معتقد است تئاتر تجربی به معنای تجربه کردن نیست، بلکه حاصل یک فعالیت علمی است. این کارگردان با سابقه تئاتر با بیان این مطلب به پایگاه رسمی اطلاع رسانی ...