در حال بارگذاری ...
  • کتاب‌های جشنواره دوره بیست‌ونهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر


    1. نمایشنامه نام همه مصلوبان عیسی است
    نویسنده: ایوب آقا خانی، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: فاطمه علیزاده، ویراستار: پریسا مهجور، تیراژ : 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389 ، شابک: 8- 32 - 5765 - 600 - 978، قیمت:
    1000 تومان


    2. نمایشنامه پرسه‌های زن راوی از رود تا رونیز
    نویسنده: مهدی نصیری، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: فاطمه علیزاده، ویراستار: پریسا مهجور، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ : 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389 ، شابک:
    978-600-5765-31-1، قیمت: 1200 تومان


    3. نمایشنامه بازی‌نامه باستان
    نویسنده: رضا صابری، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: فاطمه علیزاده، ویراستار: پریسا مهجور، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389 ، شابک :
    978-600-5765-34-2، قیمت: 1000 تومان

    4. مجموعه نمایشنامه
    چشم ها(مسعود هاشمی‌نژاد) و حاشیه دوزی های بیرق شیر و خورشید(محمد باقر نباتی مقدم)، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: فاطمه علیزاده، ویراستار: پریسا مهجور، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389، شابک : 9- 35 - 5765 - 600 - 978 قیمت: 1600 تومان


    5. نمایشنامه باگانه
    نویسنده: مجتبا رفیعی، ناشر : انتشارات نمایش، صفحه آرا : فاطمه علیزاده، ویراستار: پریسا مهجور، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389 ، شابک:
    978-600-5765-33-5، قیمت: 1500 تومان


    6. پست مدرنیسم و اجرا
    نویسنده: نیک پی، مترجم: امیر لشگری، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: الناز قنبری، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389، شابک : 0- 38 - 5765 - 978-600، قیمت: 4000 تومان


    7. درباره پدیده تئاتر
    به کوشش: نصرالله قادری، با همکاری: کتایون حسین‌زاده و علی نجفی، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: الناز قنبری، ویراستار: شیرین رضائیان، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389، شابک: 6- 36 - 5765 - 600 - 978 ، قیمت: 5000 تومان،  فهرست مطالب: یادداشت دبیر(محمد حیدری)، یادداشت مدیر بخش پژوهش(نصرالله قادری)، سبک‌های تئاتر آسیای جنوبی(آبی سوبیدی از هند، مترجم: امیر امجد)، در تقاطع‌ها(آندره زوروسکی از لهستان، مترجم: کتایون حسین‌زاده)، اوگی نینته، ...امروز هیچ است(هاندان سالتا از ترکیه، مترجم:کتایون حسین‌زاده)، تئاتر و اقتصاد تجربه انگلیسی(جان السوم از انگلیس، مترجم: امیر امجد)، دگرگونی‌های تئاتر مستند در فرانسه(ژان پیر آن، مترجم: اصغر نوری)، برادوی و رقابت/0جفری اریک جنکینس از امریکا، مترجم: کتایون حسین زاده)، مسیر آزادی زنان چینی بر صحنه(ژو نینگ از چین، مترجم: امیر امجد)، سحر شدن با جشنواره بریو(کالینا استفانوا از بلغارستان، مترجم:کتایون حسین زاده)، نمایش اسلوانی به مثابه آزمون نمایانگر تأثیرات جهانی شدن(کریستف یاسک کوزاک از اسلوانی، مترجم:امیر امجد)، اهمیت فرمان بردار بودن(ماتی لیناووری از فنلاند، مترجم:کتایون حسین‌زاده)، نقطه پیدایش هنرهای نمایشی امروز سوئد کجاست(مارگارتا سورنسون از سوئد، مترجم: امیر امجد)، رویداد تئاتری بین المللی باربیکن در لندن(ماریا شوتسوا از انگلیس، مترجم: امیر امجد)، تئاتر ملی اسکاتلند، تئاتری بدون حصار(مارک براون از اسکاتلند، مترجم: امیر امجد)، بازی غیر واقع گرا(میشل وایس از کانادا، مترجم: اصغر نوری)، تئاتر انقلاب؛ تاریخ، تئاتر، مستند و
    زندگی(پتر کریستوف از جمهوری چک، مترجم: کتایون حسین‌زاده)، دو هملت لیتوانی: طبیعت ماوراء یخ و آینه(رامون مارکینکویسوت از لیتوانی، مترجم: کتایون حسین زاده)، بازشناسی شرق(رندی جنر از ایالات متحده امریکا، مترجم: امیر امجد)، چه کسی پادشاه خواهد بود یا جدال بی رحمانه کارگردانان علیه نویسندگان برای به دست آوردن قدرت در تئاتر اروپا(سانیا نیکچویچ از کرواسی، مترجم: امیر امجد)، منتقدان ملی و دنیای پسامدرن: پل زدن بر شکاف(ساواس پاتسالیدیس از یونان، مترجم: امیرامجد)، گاه‌شماری و مقدمه‌ای ذهن گرایانه(تاماس جاسزای از مجارستان، مترجم: امیر امجد)، نمایش معاصر یا چه اتفاقی برای انقلاب نمایشی افتاد(توماژ توپوریشیچ از اسلواکی، مترجم: امیر امجد)، بار هستی، پیرامون پدیده تئاتر یانوش ویشنیفسکی(توماس میلکوفسکی ازلهستان)، استقبال منتقدان کره از تئاتر اروپای شرقی/ مرکزی از سال 1989(یون – چول کیم از کره جنوبی، مترجم: امیرامجد)، تئاتر اروپا 2010 - 2000(یان هربرت از انگلستان، مترجم: کتایون حسین‌زاده)


    8. نشانه‌ها و چالش‌ها
    به کوشش: نصرالله قادری، با همکاری: کتایون حسین‌زاده و علی نجفی، ناشر: انتشارات نمایش، صفحه آرا: الناز قنبری، ویراستار: شیرین رضائیان، طراح جلد: مسعود نوروزی، تیراژ: 2000 نسخه، نوبت چاپ: اول 1389، شابک: 6- 36 - 5765 - 600 - 978، قیمت: 5000 تومان، فهرست مطالب: یادداشت دبیر(محمد حیدری)، یادداشت مدیر بخش پژوهش(نصرالله قادری)، زمینه های پیدایش هنر پرفورمنس(یدالله آقا عباسی)، لایه های بدن در پرفورمنس(حمید اعتمادی تودشکی)، اقتصاد در تئاتر ایران(ایرج افشاری اصل)، تئاتر اقتصاد و اقتصاد تئاتر(امیر کاوس بالازاده)، آسیب شناسی برنامه و بودجه در تئاتر دفاع مقدس(دکتر مهدی حامد سقایان)، مفهوم ساخت شکنی در پرفورمنس و تئاتر پست مدرن(دکتر مسعود دلخواه)، اقتصاد تئاتر از آغاز پیدایش تا رنسانس(دکتر حسن دولت آبادی)، پرفورمنس آرت: تعاریف، مرزبندی‌ها، نشانه‌ها، چالش‌ها(محمودرضا رحیمی)، پیسکاتور و تئاتر مستند(ولی اله شالی)، باز تعاریف پرفورمنس آرت یا رهیافتی دوباره به هنر اجرا و نگاهی چند جانبه به ویژگی های آن(بهزاد صدیقی)، پرفورمنس، نمایش جامع و متعالی(پروفسور احمد کامیابی مسک)، مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی سازی هنر تئاتر ایران(دکتر سید مصطفی مختاباد)، نشانه و نشانه شدگی در تئاتر مستند(فرید میرشکار).


    9. کتابچه معرفی اجراهای روزانه جشنواره


    10. بروشور معرفی نمایش های مسابقه بین‌الملل


    11. نوشتن با دوربین(آثار برگزیده مسابقه عکس بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)

    دبیر جشنواره: محمد حیدری، مدیر بخش عکس: کورش پیرو، مسئول اجرایی: دلارام شیشوان، طراح، گرافیست و صفحه آرا: حامد داوری‌زاده، ترجمه انگلیسی: الهام ربیعی، مجری طرح: گروه طراحان پاژ، لیتوگرافی: ماورا، فهرست مطالب: یادداشت دبیر، معرفی هیأت داوران، بیانیه هیأت داوران، معرفی برگزیدگان بخش تک عکس و معرفی برگزیدگان بخش مجموعه عکس

    12. قاب‌های ماندگار(کتاب آثار مسابقه پوستر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) 

    سردبیر و مدیر هنری: ابراهیم حسینی، مجری طرح: گروه تبلیغاتی مارلیک، گرافیک: مسعود نوروزی، صفحه آرایی: مریم شیرزاد، عکس: مرتضی اتابکی، ویراستار: مهدی نصیری، ترجمه: آی س  ان نوروزی، حروف چین: مهرنوش مهری زاده، نمونه خوان: امیر شیرزاد، فهرست مطالب: پیام ها، معرفی هیأت داوران، بیانیه هیأت داوران، آمار و ارقام بخش مسابقه، آثار برگزیده مسابقه پوستر نمایش ها، آثار برگزیده مسابقه پوستر جشنواره ها، مصاحبه با قباد شیوا، مروری بر طراحی پوستر تئاتر ایران، گزارش تصویری


    13. کتاب دومین بازار تئاتر ایران
    تدوین و گردآوری: محسن بابایی ربیعی، گرافیک: هوشیار عبدالهی و مهدی قربانی تبار، ترجمه: آسیه مبین، هماهنگی: نیما گودرزی، فهرست مطالب: معرفی 36 گروه ایرانی و 46 میهمان حاضر در بازار


    14. پیک تئاتر 29
    مدیر مسئول: محمد حیدری، سردبیر : وحید لک، مدیر هنری : خشایار عابدیان، دبیر تحریریه: امید بی نیاز، مدیر اجرایی: ژوبین غازیانی، صفحه آرایی : شادی مختاری، عکس: ابراهیم حسینی، لیلی صدیق و شهاب غزالی، تایپ: فاطمه عزیزی و بهاره دهکردی، جمع آوری مطالب: اکرم حاجی وند، مونا گلپایگانی، نجمه کوشا، نگار میرزایی، آزاده سرآبادان، منیر چراغی، سهیلا علی و ژاکلین آواره، امور انفورماتیک: امیررضا ماندگاریفهرست مطالب :تاریخچه تئاتر ایران، معرفی تالارهای نمایشی در بیست‌ونهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، معرفی هنرمندان شرکت کننده در جشنواره، جاذبه های تهران بزرگ و معرفی دبیران جشنواره، آشنایی با دیگر مراکز فرهنگی هنری تهران.

  • پژوهش‌های دوره بیست‌ونهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

     

    پژوهش ایرانی
    1. آسیب‌شناسی برنامه و بودجه در تئاتر دفاع مقدس. مهدی حامد سقائیان. تهران
    2. اقتصاد تئاتر از آغاز پیدایش تا آغاز رنسانس. حسن دولت‌آبادی. تهران
    3. اقتصاد تئاتر و تئاتر اقتصاد. امیرکاووس بالازاده. تهران
    4. اقتصاد در تئاتر ایران. ایرج افشاری اصل. تهران
    5. پرفورمنس و اجرا. محمودرضا رحیمی. تهران
    6. پرفورمنس و بدن(بدن به مثابه پرفورمنس). حمید اعتمادی تودشکی. تهران
    7. پرفورمنس، نمایش متعالی. احمد کامیابی مسک. تهران
    8. تئاتر مستند در ایران. ولی‌الله شالی. تنکابن
    9. رهیافت دوباره به پرفورمنس آرت و نگاهی چند جانبه به ویژگی‌های آن. بهزاد صدیقی. تهران
    10. زمینه‌های پیدایش هنر پرفورمنس. یدالله آقا عباسی. کرمان
    11. مدل اقتصاد فرهنگی در مناسبات خصوصی‌سازی هنر تئاتر ایران. مصطفی مختاباد. تهران
    12. مفهوم ساخت‌شکنی در پرفورمنس و تئاتر پست مدرن. مسعود دلخواه. تهران
    13. نشانه و نشانه‌شدگی در تئاتر مستند. فرید میرشکار. بوشهر


    پژوهش خارجی
    1. اوگی نینته...امروز هیچ نیست.... هاندان سالتا. ترکیه
    2. برادوی و مسابقه: از زمان روی، کار آمدناوباما. جفری اریک جنکینس. امریکا
    3. اصطلاحات تئاتر آسیای جنوبی. آبی سوبیدی. هندوستان
    4. انتقادپذیری شرقی؛ تئاتر اروپای شرقی در کره جنوبی از سال 1989. یون- چول کیم. کره جنوبی
    5. اهمیت فرمانبردار بودن. ماتی لیناووری. فنلاند
    6. بار هستی، درباره پدیده تئاترجانوسز ویسنیوسکی. توماس میلکوفسکی. لهستان
    7. بازشناسی شرق؛ جشنواره نمایش در خاورمیانه شاهد ظهور یک جامعه نوین مهاجر و رده جدیدی از نمایش در امریکاست. رندی جنر. امریکا
    8. پست مدرنیسم و اجرا. نیک کی؛ ترجمه امیر لشکری.
    9. تئاتر اروپا2000-2010. یان هربرت. انگلستان
    10. تئاتر انقلاب-تاریخ، تئاتر، مستند و زندگی جمهوری. پیتر کریستوف. چک
    11. تئاتر مستند آواتار در فر انسه. ژان- پیر هان. فرانسه
    12. تئاتر ملی اسکاتلند؛تئاتر بدون دیوار. مارک براون. اسکاتلند
    13. تئاتر و اقتصاد، تجربه انگلیسی. جان السوم. انگلستان
    14. جامعه حساس دست‌اندرکاران تئاتر، ریشه‌های کهن- جدید آپراد شیلینگ، گاهشناسی علمی و آشنا‌سازی. تاماس جاسزای. مجارستان
    15. چه کسی شاه می‌شود، یا جنگ کارگردان بی‌رحم برای به‌دست آوردن قدرت علیه نمایشنامه‌نویسان تئاتر اروپا. سانیا نیکچویچ. کرواسی
    16. در تقاطع‌ها. آندره زوروسکی. لهستان
    17. درام اسلوونی در معرض آزمایش جهانی تورنسل. کریستوف جاکک کوزاک. اسلوونی
    18. دوهملت لیتوانی: متافیزیکی از یخ و آینه‌ها. رامون مارکینکویسوت. لیتوانی
    19. رویداد بین‌المللی تئاترباربین در لندن. ماریا شوتسوا. انگلستان
    20. رویکرد بازیگری ناتورالیستی به آثارویتز، رگی و نکروسیوس. میشل وایس. کانادا
    21. زنان چینی در روی صحنه. ژو-نینگ. چین
    22. قله ظهور نمایش امروز هنرهای سوئدی کجاست؟. مارگارتا سورنسون. سوئد
    23. مسحور شده با جشنواره بریو(یک آفرینش غیر تئاتری منحصر به فرد از تئاتر وروکلاو). کالینا استفانوا. بلغارستان
    24. منتقدان ملی و جهان پست مدرن: پر کردن شکاف. ساواس پاتسالیدیس. یونان
    25. نمایش معاصر یا هر آنچه که برای انقلاب نمایشی اتفاق افتاد. توماس توپورشیک. اسلوونی